معلم برتر

ساخت وبلاگ

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 328 تاريخ : يکشنبه 29 اسفند 1400 ساعت: 13:59

چرا NFT يک ميمون ميليون‌ها دلار ارزش دارد؟

مجموعه‌ NFT‌ها اخيرا به يکي از پرطرفدارترين حوزه‌هاي بازار رمز ارزها تبديل شده‌اند.

طبق گزارش سايت dAppradar، حجم معاملات 17 مجموعه توکن‌هاي بي‌همتا به رقمي بيش از صد ميليون دلار نيز رسيده است. يکي از همين مجموعه‌ها، ميمون‌هاي کسل يا همان Bored Ape Yacht Club است.

مفهوم NFT

NFT مخفف عبارت Non Fungible Token است. واژه توکن، کاربردهاي متفاوتي دارد اما در اينجا به معني يک سند اعتباري الکترونيکي است. اين سند اعتباري الکترونيکي نشان دهنده يک مقدار مشخص از يک واحد قابل معامله است. واحد قابل معامله مي‌تواند ريال، دلار، يورو و يا ارزهاي ديجيتالي باشد.

اين سندها در شبکه‌اي به نام بلاک چين ذخيره مي‌شوند. وظيفه بلاک چين اين است که نشان دهنده مالک اصلي کالا چه کسي بوده و بعد به ترتيب به چه کساني فروخته شده است.

فرض کنيد شما اثري را به کمک فتومونتاژ در فتوشاپ خلق کرده‌ايد و بخواهيد آن را به فروش برسانيد. هر شخص مي‌تواند يک کپي از آن را دانلود کند و هيچ حق مالکيتي به شما پرداخت نکند. شما مي‌توانيد اثر خود را به يک NFT تبديل کنيد. حتي با از بين رفتن کالاي فيزيکي خود اثر در قالب NFT از بين نمي‌رود. در حقيقت ان اف تي، به دارايي ديجيتالي گفته مي‌شود که قابل جمع کردن باشد. اين دارايي ديجيتال نيز ارزش خود را به صورت نوعي از رمز حفظ مي‌کند. همان گونه که يک تابلو فرش و يا اثر هنري ارزش خود را حفظ مي‌کند و نوعي سرمايه‌گذاري به حساب مي‌آيد.

NFT ميمون‌هاي کسل

s4_x753.jpg

 

باشگاه قايق تفريحي ميمون‌هاي کسل درواقع يک پروژه NFT آواتار ساخته شده بر پايه اتريوم است. در حال حاضر تنها ?????? از NFT ميمون‌هاي کسل وجود دارد و اين به معناي کمياب بودن آنها نيز است. علاوه بر کمياب بودن اين آثار، از نظر بصري چشم‌نواز هستند. مالکيت هر يک از توکن‌هاي Bored Ape NFT به عنوان کليدي براي عضويت در يک بستر اختصاصي پاتوق آنلاين به نام Swamp Club نيز عمل مي‌کنند.

زماني که Bored Ape Yacht Club در ماه آپريل مصادف با اواخر فروردين ???? راه‌اندازي شد؛ هر NFT ميمون‌هاي کسل با قيمتي کمتر از ??? دلار در طول يک روز به فروش رسيد. اما پس از گذشت شش ماه، قيمت ارزان‌ترين ميمون به ?? هزار دلار رسيد. شايد جالب باشد بدانيد که استيفن کاري نيز يکي از اين آثار را خريداري کرده است.

به نظر مي‌رسد Bored Ape NFT نيز در کنار کريپتوپانک  به آثار ماندگار آينده تبديل خواهد شد. اين امکان وجود دارد که زماني برسد که ميمون‌هاي کسل به قطعه‌هاي هنري نماديني براي نمايش دادن ظهور جريان اصلي دنياي متاورس تبديل شوند.

آيا يک ميمون، ميليون‌ها دلار ارزش دارد؟

ان اف تي‌ها بزرگ‌ترين اتفاق 2021 بودند؛ نه تنها در حوزه تکنولوژي و فناوري بلکه در هر زمينه تمامي خبرهاي جنجالي زير سايه NFTها قرار گرفت.

اين داستان همچنان در سال 2022 پر قدرت‌تر ادامه دارد. با اينکه زمان زيادي از موضوع فروش ان اف تي‌ها با قيمت‌هاي غير قابل باور مي‌گذرد. براي اکثر افراد اين سوال وجود دارد که چطور ممکن است طراحي يک ميمون که جذابيت چنداني ندارد، با چنين قيمت‌هايي به فروش مي‌رسد.

معمولا بدين شکل است که زماني که فردي از فروش NFTها انتقاد مي‌کند؛ اولين پاسخي که دريافت مي‌کند اين است که هنوز به خوبي مفهوم هنر را درک نکرده است.

شايد جالب باشد بدانيد که در هنگام خريد NFTها ميمون‌هاي کسل شما نمي‌دانيد کدام اثر هنري را مي‌خريد. پس از انجام فرآيند خريد، اثر هنري نيز به شما نمايش داده مي‌شود.

پس اين جا به جايي و فروش با چه هدفي دنبال مي‌شود؟

بخش از جواب اين سوال مربوط به انتقال غير قانوني پول يا همان پولشويي است  و يا کلاهبرداري از طريق بالا بردن غير واقعي ارزش يک NFT.

بدين ترتيب کاربران گمان مي‌کنند اثر با ارزشي است که قيمت آن رو به افزايش است. اما اين تمام دلايل براي همه‌گيري آن نيست.

دليل بعدي حمايت افراد مشهور و سلبريتي‌ها از ين کسب و کارها است. افرادي که روياي يک شب پولدار شدن را براي مردم عادي تبليغ مي‌کنند و از اين روش درآمدزايي مي‌کنند.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

 

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 224 تاريخ : پنجشنبه 26 اسفند 1400 ساعت: 14:14

همه چيز درباره کليدهاي لمسي هوشمند

ليدهاي لمسي هوشمند از جمله تجهيزات پرکاربرد در ساختمان هاي هوشمند هستند. اين کليدها به منظور کنترل هوشمند سيستم هاي روشنايي مورد استفاده قرار مي گيرند. اگرچه برخي مواقع از اين کليدها استفاده هاي ديگري نيز مي شود. در اين مقاله به بررسي انواع کليد لمسي هوشمند مي پردازيم. سپس نکات مهمي که در انتخاب اين کليدها بايد مورد توجه قرار دهيد را بررسي خواهيم کرد. با من همراه باشيد

کليدهاي لمسي هوشمند

کليدهاي کنترل روشنايي با قطع و وصل جريان برق وضعيت لامپ ها را تغيير مي دهند. کليدهاي لمسي هوشمند چند تفاوت اساسي با کليدهاي سنتي دارند. اولين تفاوت اين کليدها در روش دريافت فرمان کاربر است. کليدهاي سنتي با فشردن يک اهرم مکانيکي و تغيير وضعيت يک کنتاکت رسانا عمل مي کنند.

اما کليدهاي لمسي فرامين کاربر را از طريق صفحات تاچ دريافت مي کنند. سپس فرمان دريافت شده به مدار کنترلر کليد ارسال مي شود. وظيفه قطع و وصل جريان در کليدهاي لمسي به عهده رله ها گذاشته شده است. عملکرد رله ها بدين گونه است که با وصل شدن جريان، سيم پيچ رله خاصيت آهنربايي پيدا مي کند. آهنربا کنتاکت فلزي را جذب مي کند و وضعيت مدار را تغيير مي دهد.

 

مدار کنترلر کليدهاي لمسي هوشمند پس از دريافت فرمان تغيير وضعيت از کاربر، فرمان متناسب را براي رله ها ارسال مي کند. اين فرآيند نسبت به آنچه در کليدها سنتي اتفاق مي افتد، فرآيند پيچيده اي است. تفاوت ديگري که کليدهاي هوشمند با کليدهاي سنتي دارند در قابليت دسترسي به آن ها از راه دور است.

قابليت اصلي سيستم هاي هوشمند ساختمان از جمله کليدهاي کنترل روشنايي، دسترسي به کليدها از راه دور و از طريق اپليکيشن موبايل است. براي تغيير وضعيت کليدهاي هوشمند کافي است يکبار صفحه موبايل خود را لمس کنيد. در اين حالت فرمان تغيير وضعيت به کنترلر کليد لمسي و از آنجا براي رله ها ارسال مي شود.

انواع کليد لمسي هوشمند

کليدهاي لمسي هوشمند را به روش هاي مختلف مي توان دسته بندي کرد. در اينجا به دو مورد از آن ها اشاره مي کنيم. جنس به کار رفته براي رويه کليدها و همچنين نوع اتصال کليدها به اينترنت از جمله مهمترين مواردي است که در مورد کليدهاي لمسي بايد به آن ها اشاره کرد.

رويه کليد لمسي

رويه کليدهاي لمسي از مواد مختلفي مي تواند ساخته شود. شيشه، پلکسي و در برخي موارد چوب و فلز به عنوان رويه کليدهاي لمسي مورد استفاده قرار مي گيرند. هريک از اين مواد ويژگي ها و محدوديت هاي خاص خودشان را دارند. در زمان انتخاب کليدهاي لمسي هوشمند، جنس رويه کليدها يکي از مواردي است که بايد به آن توجه کنيد. علاوه بر عملکرد کليد و ويژگي هاي ذاتي مواد مورد استفاده براي رويه کليد، سليقه و ملاحظات اقتصادي کاربر نيز نقش تعيين کننده اي در انتخاب رويه کليد دارند.

جنس رويه بر عملکرد هوشمند کليد تاثيري نمي گذارد. تنها تاثيري که جنس رويه ممکن است بر عملکرد کليد داشته باشد، تغيير حساسيت تاچ کليدها است. اگرچه کليدهاي لمسي مورغوب با حساسيت تاچ تنظيم شده عرضه مي شوند. يعني جنس رويه بر حساسايت تاچ اثر نمي گذارد.

پروتکل ارتباطي و کنترل هوشمند

همانطور که اشاره شد، کليدهاي لمسي هوشمند امکان کنترل از طريق اپليکيشن و از راه دور را براي کاربران فراهم مي کنند. ارتباط راه دور با کليدها بر بستر اينترنت انجام مي شود. بنابراين جهت دسترسي به کليدها بايد آن ها را به اينترنت متصل کنيم. اتصال کليدها به اينترنت به دو روش انجام مي شود.

کليدهاي لمسي هوشمند واي فاي مستقيما به اينترنت متصل مي شوند. اين کليدها نصب و راه اندازي بسيار راحتي دارند. پس از اتصال کليد واي فاي به برق کافي است وارد اپليکيشن شويد و از قسمت افزودن دستگاه جديد، کليد خود را به اپليکيشن متصل کنيد. سپس مي توانيد کليد را نام گذاري کنيد تا دسترسي شما به کليدها راحت تر باشد.

سيستم هاي امنيتي هوشمند    خانه هاي هوشمند    فروشگاه اسمارت سکيوريتي   نمونه هاي شهر هوشمند

گروه ديگري از کليدهاي لمسي هوشمند قابليت اتصال مستقيم به اينترنت را ندارند. اين کليدها براي اتصال به اينترنت از يک دستگاه واسط استفاده مي کنند. شرکت هاي مختلف نام هاي متفاوتي بر روي اين دستگاه گذاشته اند. برخي آن را هاب ناميده اند، برخي دستگاه کنترل مرکزي و ما هم نام آن را گِيت وِي گذاشته ايم.

وظيفه دستگاه گيت وي اتصال کليدها و ساير تجهيزات هوشمند به اينترنت است. ارتباط گيت ووي با اينترنت مي تواند به صورت سيمي يا بي سيم برقرار شود. ارتباط بي سيم از طريق امواج واي فاي و ارتباط سيمي از طريق کابل شبکه انجام مي شود. در سوي ديگر ارتباط گيت وي با نودهاي مختلف خانه هوشمند نيز مي تواند به صورت سيمي يا بي سيم انجام شود.

در بررسي ارتباط نودها با دستگاه مرکزي علاوه بر بستر ارتباطي که مي تواند بي سيم يا سيمي باشد يک عامل بسيار مهم ديگر بايد مورد بررسي قرار بگيرد. اين عامل مهم استاندارد يا پروتکل ارتباطي تجهيزات با يکديگر است. به بيان ساده منظور از پروتکل زبان برقراري ارتباط تجهيزات با يکديگر است. در يک خانه هوشمند و در صورتي که بخواهيد از يک اپليکيشن استفاده کنيد، ملزم به استفاده از تجهيزات با پروتکل واحد هستيد.

به عنوان مثال کليدهاي لمسي هوشمند گلدور فقط با گيت وي گلدور مي توانند به اينترنت متصل شوند. در سوي ديگر برخي از پروتکل هاي بين المللي هستند که شرکت هاي زيادي از آن ها استفاده مي کنند. به عنوان مثال پروتکل knx يک استاندارد ارتباطي سيمي است. کليه تجهيزات توليد شده با اين استاندارد مي توانند در يک شبکه با هم کار کنند. با اين قابليت شما مي توانيد تجهيزات برندهاي مختلف را در کنارهم مورد استفاده قرار دهيد.

جمع بندي

کليدهاي لمسي هوشمند انواع مختلفي دارند. اين کليدها را مي توان براساس جنس رويه و پروتکل ارتباطي دسته بندي کرد. يکي ديگر از عوامل تاثير گذار بر انتخاب کليدهاي هوشمند امکانات مورد انتظار کاربر از يک سيستم هوشمند است. اهميت اين موضوع از آن جهت است که بر انتخاب پروتکل ارتباطي تجهيزات اثر مستقيم دارد. به عنوان مثال براي بهره مندي از برخي امکانات شما ناگزير به استفاده از يک پروتکل ارتباطي خاص هستيد. با اين کار مي توانيد محصولات برندهاي مختلف را در يک شبکه مورد استفاده قرار دهيد.

 

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 174 تاريخ : يکشنبه 22 اسفند 1400 ساعت: 12:05

نکات نصب دوربين مداربسته در پمپ بنزين ها

سيستم نظارتي و دوربين مداربسته در جايگاه هاي عرضه سوخت يکي از مهم ترين و حياتي ترين اجزا امنيتي به شمار مي آيد، دوربين مداربسته در پمپ بنزين بسيار مهم و ضروري مي باشد و نصب صحيح دوربين ها از اهميت زيادي برخوردار مي باشد و مهم تر از همه انتخاب نوع دوربين ها است

ابتدا بايد از نياز هاي جايگاه سوخت مطلع باشيم و اين که در هر بخش از جايگاه سوخت چه اجزا مهمي وجود دارد، که حتما بايد تحت پوشش قرار داده شوند

 

نقاط مهم جايگاه هاي عرضه سوخت از لحاظ نحوه نصب دوربين مداربسته

اصل اول اين که همه جاي جايگاه بايد تحت نظارت دوربين مداربسته باشد و هيچ نقطه کوري وجود نداشته باشد.

بررسي نقاط مختلف جايگاه سوخت از نظر نحوه نصب دوربين مداربسته

?- قسمت اداري

?- محل استراحت کارکنان

?- سامانه هوشمند و تجهيزات آن

?- ساير بخش هاي جايگاه از قبيل رستوران و سوپر مارکت و کارواش و  … در صورتي  که به صورت مجتمع خدماتي  رفاهي باشند

?- محل تخليه نفتکش

?- مخازن سوخت ( بنزين ، نفت گاز ، cng)

?- محوطه جايگاه

?- ورودي و خروجي هاي جايگاه

?- محل استقرار کارتخوان هاي پرداخت الکترونيک

??- نازل هاي عرضه سوخت

??- تجهيزات cng و مخازن آن

??- محل استقرار گاو صندوق و پول هاي نقد

 

چگونه سيستم پايدار و با کيفيت تري داشته باشيم ؟

توصيه مي شود حتما نور ورودي و خروجي جايگاه تقويت شود که اين امر براي پلاک خواني در شب بسيار مهم است

براي ثبت پلاک خودرو ها در صورتي که شما از دوربين با لنز و زاويه مناسب و قابليت WDR سخت افزاري استفاده کرده باشيد مي توانيد پلاک خودرو ها را در ورودي جايگاه ثبت کنيد ولي در صورتي که در ورودي جايگاه پلاک خواني با درصد دقت بالا ميسر نشد خصوصا در شب شما مي توانيد براي ثبت پلاک در خروجي هاي جايگاه از پلاک عقب خودرو ها استفاده کنيد ، به دليل اين که در سمت عقب خودرو نور مزاحم کم تري وجود دارد . و کار پلاک خواني با دقت بيشتري انجام مي شود .

براي ثبت پلاک خودرو ها در

صورتي که شما از دوربين با لنز

و زاويه مناسب و قابليت WDR

سخت افزاري استفاده کرده

باشيد مي توانيد پلاک خودرو ها

را در ورودي جايگاه ثبت کنيد

بررسي بعضي از بخش ها از لحاظ دوربين مداربسته مي پردازيم

? بخش اداري نيازمند پوشش کلي و مناسب است و بسته به مکان و ابعاد آن مي تواند از دوربين هاي معمولي استفاده گردد . براي ساير بخش هاي  غير حساس نيز از همين منوال مي توان پيش رفت

بخش سامانه هوشمند و تجهيزات آن حتما بايد تحت پوشش دوربين، با مگاپيکسل بالا با ضبط ?? ساعته قرار بگيرد .

? محل تخليه نفتکش حتما بايد از دوربين با امنيت بالا استفاده شود ترجيحا دوربين، وندال استفاده شود و قابليت ضد انفجار داشته باشد . در اين بخش نيز حتما بايد از رزولوشن بالا و ضبط ?? ساعته استفاده گردد . به هيچ وجه از قابليت حساس به حرکت در تنظيمات دوربين و دستگاه استفاده نگردد، به علت حساسيت فوق العاده ي تردد کاميون هاي نفتکش و خطرات موجود و الزام وجود فيلم ضبط شده ي تخليه سوخت، از سمت شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي، حياتي مي باشد

مخازن سوخت و تجهيزات CNG نيز  مانند بخش تخليه از اهميت بالايي برخوردار است و حتما از تجهيزات پسيو استاندارد و انتخاب دوربين با امنيت بالا با رزولوشن بالا و ضبط ?? ساعته استفاده شود

? براي دوربين هاي محوطه جايگاه ، توصيه مي شود از دوربين هاي ترکيبي با لنز ثابت با ديد کلي و دوربين هاي گردان با تعريف نقاط و مسير هاي چرخش مناسب و مستمر استفاده شود

ورودي و خروجي هاي جايگاه سوخت بسيار مهم هستند ، دقت کنيد براي اين بخش حتما از دوربين هايي با لنز زوم مناسب جهت پوشش وقايع و تردد وسايل نقليه و ثبت پلاک آن ها استفاده شود . حتما اين دوربين ها بايد قابليت WDR سخت افزاري بالا داشته باشند .

توصيه مي شود حتما نور ورودي و خروجي جايگاه تقويت شود که اين امر براي پلاک خواني در شب بسيار مهم است .

? براي ثبت پلاک خودرو ها در صورتي که شما از دوربين با لنز و زاويه مناسب و قابليت WDR سخت افزاري استفاده کرده باشيد مي توانيد پلاک خودرو ها را در ورودي جايگاه ثبت کنيد ولي در صورتي که در ورودي جايگاه، پلاک خواني با درصد دقت بالا ميسر نشد، خصوصا در شب شما مي توانيد براي ثبت پلاک در خروجي هاي جايگاه از پلاک عقب خودرو ها استفاده کنيد ، به دليل اين که در سمت عقب خودرو نور مزاحم کم تري وجود دارد  و کار پلاک خواني با دقت بيشتري انجام مي شود .

 

 

? محل استقرار کارتخوان هاي پرداخت الکترونيک بسيار مهم است زيرا به دليل اشتباهاتي که در اين مکان در حين پرداخت به وجود مي آيد بايد از پوشش کامل برخوردار باشد و حتما بايد از دوربين مناسب با رزولوشن بالا و زاويه نصب صحيح استفاده شود تا نظارت کامل و اصولي در اين بخش داشته باشيم

محل استقرار نازل ها را بايد از زاويه ي رو به رو و از زاويه بالا پوشش داد تا هم نحوه سوخت گيري و هم نحوه پرداخت وجه سوخت گيري به صورت کاملا مشخص باشد، که اغلب اشتباهات در پرداخت بهاي سوخت و يا عدم پرداخت بهاي سوخت و ساير اتفاقات مهم و جايگاه در اين مکان اتفاق مي افتد . دقت شود که زاويه رو به رو، براي پوشش  نازل است که در صورتي که کارت راننده جا ماند قابل پيگيري باشد که اين امر، بسيار مهم و پر تکرار است و زاويه بالا براي کنترل نحوه سوخت گيري و کليت امر مي باشد

با پوشش کامل اين منطقه، از اغلب تخلفات مربوطه جلوگيري خواهد شد و کمک بسيار بزرگي به مديريت جايگاه مي کند

براي پوشش محل استقرار نازل هاي نفت و گاز حتما دوربين ها، بايد داراي لنز با ديد کلي و باز باشند و در ارتفاع بالا نصب شوند زيرا کاميون ها ارتفاع بيشتري نسبت به وسايل نقليه عادي دارند و در صورتي که در ارتفاع پايين نصب شوند نقطه ي کور ايجاد خواهد شد

محل استقرار گاو صندوق و جمع آوري پول نقد را حتما با دوربين هاي مناسب و رزولوشن مناسب و ضبط ?? ساعته در نظر بگيريد .

يکي از آيتم هاي بسيار مهم در جايگاه هاي عرضه ي سوخت

پس از نصب و راه اندازي بايد به اين نکته توجه شود که حتما دوربين هاي نقاط حساس با ضبط ?? ساعته تنظيم شود و به هيچ وجه روي حالت حساس به حرکت، تنظيم نگردند

يکي از آيتم هاي بسيار مهم در جايگاه هاي عرضه ي سوخت ميزان نياز تعداد روز هاي ضبط دوربين ها است

طبق دستورالعمل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي حداقل بايد دو ماه ضبط مداوم صورت گيرد، بنابراين بايد مقدار ظرفيت هارد ديسک به خوبي محاسبه گردد و تنظيمات ضبط به صورت بسيار حرفه اي و دقيق انجام شود

با توجه به حساس بودن جايگاه عرضه سوخت از لحاظ اينکه يک مکان عمومي و استراتژيک محسوب مي شود حتما بايد دقت لازم به عمل آيد تا مشکلات امنيتي جايگاه کاملا مرتفع گردد ، اغلب مشکلات امنيتي و نظارتي جايگاه عرضه سوخت با در نظر گرفتن يک سيستم جامع

و حرفه اي رفع مي شود، در نظر داشته باشيد که يکي از آيتم هاي رتبه بندي جايگاه هاي عرضه ي سوخت توسط شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي، سيستم نظارتي و دوربين مداربسته مي باشد که از امتياز بالايي نيز برخوردار است

پس حتما نصب يک سيستم حرفه اي و استاندارد نظارتي و دوربين مداربسته هزينه نيست ، يک سرمايه گذاري بسيار عالي است که سود آن را به راحتي احساس خواهيد کرد

 

نتيجه گيري

در مقاله ي فوق درباره ي الزامات دوربين هاي مداربسته مورد استفاده در جايگاه هاي سوخت آشنا شديم . براي جلوگيري از ، از دست دادن تصاوير ضبط شده حتما از برند هاي معتبر دوربين مداربسته استفاده کنيد . به خدمات پس از فروش تجهيزات دوربين مداربسته توجه کنيد . دوربين ها را در نقاطي نصب کنيد که بهترين ديد را براي پلاک خواني داشته باشند .

https://www.ted.com/profiles/33228066/about

https://setiweb.ssl.berkeley.edu/beta/show_user.php?userid=8380378

https://audiomack.com/hiktejarat0025

http://answers.codelair.com/user/hiktejarat0025

 

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 400 تاريخ : شنبه 21 اسفند 1400 ساعت: 14:11

آيا متوجه شده ايد که ما از رتبه بندي الکسا براي تجزيه و تحليل نتايج در پلتفرم خود استفاده مي کنيم؟

 

 

 

 

رتبه الکسا چيست؟

رتبه الکسا يک رتبه بندي محبوبيت جهاني وب سايت است که توسط شرکت اينترنتي الکسا که زيرمجموعه آمازون است ايجاد شده است.

 

الکسا از داده هاي ترافيک وب براي تهيه ليستي از محبوب ترين سايت هاي اينترنت استفاده مي کند. رتبه الکسا به شما اين امکان را مي دهد که بدانيد سايت شما در مقايسه با ساير سايت ها سئو سايت اصفهان چقدر محبوب است.ده ها ميليون سايت توسط الکسا رتبه بندي شده اند. محبوب ترين سايت داراي رتبه 1 است و کم محبوب ترين سايت در حدود 30 ميليون رتبه دارد. همچنين، سايت هايي بدون رتبه اختصاص داده شده به دليل داده هاي ناکافي وجود دارد.

 

رتبه الکسا چگونه تعيين مي شود؟

براي محاسبه رتبه، الکسا داده ها را از هزاران افزونه مرورگر، ويجت ها و سايت هايي با اسکريپت الکسا نصب شده جمع آوري مي کند. آنها به همه اين داده هاي جمع آوري شده به عنوان "پانل ترافيک جهاني" خود اشاره مي کنند و از آن به عنوان نمونه اي استفاده مي کنند که همه کاربران اينترنت را نشان مي دهد.رتبه الکسا با استفاده از روش‌شناسي اختصاصي تعيين مي‌شود که ميانگين بازديدهاي روزانه منحصر به فرد و بازديد از صفحه هر بازديدکننده را در طول 3 ماه گذشته ترکيب مي‌کند.الکسا تعداد بازديدکنندگان روزانه منحصر به فرد را از تعداد کاربران پنل جهاني خود که در آن روز از يک سايت بازديد کرده اند، تخمين مي زند. بازديد از صفحه به ازاي هر بازديدکننده، ميانگين تعداد درخواست‌هاي URL کاربر پانل جهاني الکسا برايک وب‌سايت است. اگر کاربر يک URL را چندين بار در يک روز درخواست کند، به عنوان يک بازديد از صفحه حساب مي شود.بنابراين، بالاترين ترکيب ترافيک و تعامل بازديدکنندگان، رتبه # 1 را تضمين مي کند.الکسا زير دامنه ها را جدا از دامنه هاي آنها رتبه بندي نمي کند. با اين حال، آن‌ها براي صفحاتي که در برخي از سايت‌هاي محبوب مانند وردپرس ميزباني مي‌شوند، استثنا قائل مي‌شوند، اگر بتوانند به‌طور خودکار آنها را به‌عنوان صفحه اصلي يا وبلاگ شخصي شناسايي کنند.

 

دقت رتبه الکسا

الکسا ادعا مي کند که از نرمال سازي داده ها براي تصحيح سوگيري ها در داده هاي خود و همچنين فيلتر کردن ترافيک غيرانساني و هرزنامه استفاده مي کند.با اين حال، دقت رتبه بندي الکسا توسط داده هاي در دسترس آنها محدود مي شود. همانطور که در سايت خود بيان مي کنند:سايت هايي با ترافيک نسبتاً کم اندازه گيري شده توسط الکسا رتبه بندي دقيقي نخواهند داشت. ما داده‌هاي کافي از منابع خود دريافت نمي‌کنيم تا رتبه‌بندي‌هاي بيش از 100000 را از نظر آماري معنادار کنيم. "به عبارت ديگر، اگر دو سايت را انتخاب کنيد که مثلاً 1000000 و 3000000 رتبه بندي شده اند، اختلاف ترافيک بين آنها به اندازه اي نيست که بتوان نتيجه گيري قابل اعتمادي داشت.همچنين، سايت‌هايي که بيش از 100000 رتبه‌بندي شده‌اند، به دليل تفاوت‌هاي ترافيکي تخميني کوچک بين آنها، احتمال بيشتري دارد که نوسانات زيادي در رتبه‌بندي خود تجربه کنند.قابليت اطمينان يک رتبه با عبور از #100000 و نزديک شدن به جايگاه #1 افزايش مي يابد. تفاوت در ترافيک بين اين سايت ها بسيار بيشتر است که بالا رفتن از نردبان را در انتهاي اين رتبه بندي نيز دشوارتر مي کند.براي رتبه دقيق تر، مي توانيد معيارهاي سايت خود را با نصب اسکريپت الکسا روي آن تأييد کنيد. به اين ترتيب الکسا به جاي تخمين معيارها مستقيماً آن را اندازه گيري مي کند.

 

 

 

ارزش رتبه الکسا چقدر است؟

در اينجا چند راه وجود دارد که رتبه الکسا مي تواند براي کسب و کار شما مفيد باشد:

 

1. مقايسه وب سايت خود با رقبا. شما مي توانيد بررسي کنيد که در جايگاه خود در برابر رقباي خود کجا ايستاده ايد. ببينيد رقباي شما چقدر ترافيک دريافت مي کنند، چگونه مخاطبان شما با هم همپوشاني دارند. استراتژي کلمات کليدي آنها را تجزيه و تحليل کنيد. همه اينها ممکن است به شما ايده هاي جديدي براي بهبود يا هدفي براي دنبال کردن بدهد.

 

2. فرصت هاي کلمات کليدي SEO را پيدا کنيد. الکسا همراه با رتبه بندي، ابزارهايي براي بهينه سازي سئو ارائه مي دهد. به عنوان مثال، تجزيه و تحليل کلمات کليدي که ترافيک را به سمت رقباي شما هدايت مي کنند، اما شما از آنها استفاده نمي کنيد، کلمات کليدي را براي تمرکز بيشتر روي کلمات کليدي مناسب و مرتبط با خريد و غيره پيشنهاد مي کند. مطمئناً مي توانيد با استفاده از اين ابزارها ترافيک خود را از جستجوي ارگانيک افزايش دهيد.

 

3. پتانسيل تجاري يک وب سايت را تعيين کنيد. سايت هاي باکيفيت را براي کمپين هاي آگاهي از برند خود بيابيد و شناسايي کنيد. بررسي رتبه الکساي سايت يک qui است.

روشي براي فيلتر کردن سايت ها بر اساس محبوبيت و اجتناب از آنهايي که ترافيک و تعامل کم دارند. با بررسي آمار ترافيک، معيارهاي تعامل و جمعيت شناسي مخاطبان، تخمين بزنيد که تبليغات شما در آن سايت چقدر ارزش دارد.

 

4. فرصت هايي براي مشارکت هاي ارزشمند با اينفلوئنسرها پيدا کنيد. اگر از اينفلوئنسر مارکتينگ در کسب و کار خود استفاده مي کنيد، در مراحل اوليه فرآيند جستجو، مي توان از رتبه الکسا براي شناسايي اينفلوئنسرهاي تثبيت شده که مي توانند توجه مخاطبان خود را جلب کرده و آن را حفظ کنند، استفاده کرد.

 

5. وبلاگ هايي را براي انتشار مطالب خود پيدا کنيد. با انتشار مقالات خود به عنوان مهمان در سايت هاي ديگري که مخاطبان شما از آنها بازديد مي کنند، ترافيک خود را افزايش دهيد. الکسا سايت هايي را با موضوعات مشابه و مخاطبين همپوشاني به شما نشان مي دهد. از رتبه بندي الکسا براي انتخاب محبوب ترين ها استفاده کنيد.

 

توجه Insight چگونه از رتبه الکسا در تجزيه و تحليل نتايج استفاده مي کند؟

در پلتفرم Attention Insight در کنار يک نقشه حرارتي در تجزيه و تحليل طراحي، امتياز وضوح طرح شما را که توسط الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي تخمين زده مي‌شود، ارائه مي‌کنيم. اين نشان مي‌دهد که طراحي شما چقدر واضح است: آيا مملو از عناصر، رنگ‌هاي متضاد يا تميز و شفاف است. هر چه امتياز بالاتر باشد، طراحي تميزتر به نظر مي رسد.درست در زير، نمودار رتبه سايت هاي الکسا وجود دارد که وضوح طراحي شما را با استانداردهاي صنعتي شما مقايسه مي کند. اين نشان مي دهد که طراحي شما از نظر وضوح در مقايسه با 170 سايت برتر الکسا در يک دسته بندي خاص در چه رتبه اي قرار مي گيرد.اين 170 سايت الکسا با بهترين رتبه را در همان دسته طراحي شما مي گيرد و آنها را بر اساس نمره وضوح در 10 گروه گروه بندي مي کند. مي توانيد ببينيد چند درصد از آن سايت ها داراي امتياز وضوح 100-90? هستند، چند درصد در گروه نمره وضوح 90-80? و غيره قرار مي گيرند.مهمتر از همه، شما مي بينيد که طرح شما به کدام گروه تعلق دارد. چه امتياز شفافيت بهتري نسبت به سايت‌هاي الکسا با بهترين رتبه داشته باشد يا جايي در انتهاي سايت دنبال شود.

 

https://trello.com/tahmikain

https://visual.ly/users/tahmikain3/portfolio

https://www.mixcloud.com/TahmiKain3/

https://coub.com/tahmikain3

http://www.wikidot.com/user:info/tahmikain3

https://www.yelp.ca/user_details?userid=sDTNoXZMMYqovZa5LJ_FQw

https://qiita.com/TahmiKain3

https://www.quora.com/profile/Tahmi-Kain

https://weheartit.com/TahmiKain3/uploads

 

 

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 178 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 23:36

بازاريابي وابسته براي مبتديان: چيست + چگونه مي توان موفق شد

 

تصور کنيد تنها چيزي که براي کسب درآمد آنلاين نياز داشتيد يک وب سايت بود. شما مجبور نيستيد محصولات خود را ايجاد کنيد يا خدماتي را ارائه دهيد. خوب به نظر مي رسد؟ به بازاريابي وابسته خوش آمديد.

طبق آمار Statista، مخارج تجاري براي بازاريابي وابسته تا سال 2022 در ايالات متحده به 8.2 ميليارد دلار خواهد رسيد.

از همين امروز شروع کنيد و در موقعيتي عالي براي استفاده از آن خواهيد بود.

در اين راهنما، ياد خواهيد گرفت:

بازاريابي وابسته چيست؟

چرا بازاريابي وابسته

بازاريابي وابسته چگونه کار مي کند

چقدر مي توانيد به طور بالقوه درآمد کسب کنيد

چگونه با بازاريابي وابسته شروع کنيم

بازاريابي وابسته چيست؟

بازاريابي وابسته جايي است که شما محصول يا خدمات شرکت ديگري را در ازاي پورسانت فروش که ايجاد مي کنيد، تبليغ مي کنيد. کميسيون معمولاً درصدي از قيمت فروش است، اما گاهي اوقات مي تواند مقدار ثابتي باشد.

چرا بازاريابي وابسته؟

در اينجا دو دليل وجود دارد که چرا بايد بازاريابي وابسته را در نظر بگيريد:

در دنياي وب سايت هاي مختلفي مثل در زمينه معرفي بهترين محصولات فعاليت مي کنند مثل :
https://www.thespruceeats.com/
https://www.nytimes.com/wirecutter/
https://www.bbcgoodfood.com/
https://www.goodhousekeeping.com/
https://behtarinyab.com/
https://www.electroguide.com/

1. کم هزينه و کم خطر

راه اندازي يک کسب و کار به معناي متحمل شدن هزينه هاي اوليه براي محصولات، کارکنان، تجهيزات، اجاره و غيره است. اين امر آن را پرخطر و گران مي کند. با بازاريابي وابسته، تنها چيزي که نياز داريد يک وب سايت است. حتي اگر به نتيجه نرسد، تنها چيزي که هدر داده ايد زمان و کمي پول است.

2. آسان به مقياس

يک فروشنده معمولي فقط محصولات يک شرکت را مي فروشد. به عنوان يک بازارياب وابسته، مي توانيد محصولات بسياري از شرکت هاي مختلف را تبليغ کنيد و از همه آنها پورسانت دريافت کنيد.

بازاريابي وابسته چگونه کار مي کند؟

تاجر به هر وابسته يک پيوند منحصر به فرد مي دهد تا بتواند رديابي کند که چه کسي مسئول فروش بوده است. پيوند معمولاً چيزي شبيه به اين خواهد بود:

1 پيوند وابسته 2

وقتي شخصي روي آن پيوند کليک مي کند، يک فايل کوچک به نام کوکي در دستگاه او ذخيره مي شود.

يک کوکي وابسته دو کار انجام مي دهد:

اين به تاجر کمک مي کند تا فروش را به شخص مناسب نسبت دهد.

(معمولاً) تاريخ انقضا دارد، بنابراين حتي اگر خريدار خريد خود را به تاخير بيندازد، پول دريافت مي کنيد.

در اينجا مثالي از نحوه عملکرد اين کار آورده شده است.

تصور کنيد که يک خواننده از پست شما در مورد بهترين ژاکت هاي زمستاني بازديد مي کند. آنها روي يکي از پيوندهاي وابسته شما کليک مي کنند و آنها را به محصولي در آمازون هدايت مي کنند.

اما آنها متوجه شدند که بايد دخترشان را از مدرسه ببرند. بنابراين خانه‌شان را ترک مي‌کنند، دخترشان را مي‌گيرند، شام مي‌خورند و در نهايت به آمازون بازمي‌گردند، جايي که دوباره محصول را پيدا مي‌کنند.

از آنجايي که آنها از قبل در آمازون خريد مي کنند، تصميم مي گيرند تجهيزات اسکي نيز خريداري کنند.

اين خبر خوب است. قبلاً آنها روي پيوند وابسته شما کليک کردند و يک کوکي در دستگاه آنها ذخيره شد. از آنجايي که آمازون مدت کوکي 24 ساعته دارد، شما هم براي ژاکت زمستاني و هم تجهيزات اسکي غرامت دريافت مي‌کنيد - حتي اگر دومي را تبليغ نکرده باشيد.

به عنوان يک بازارياب وابسته چقدر مي توانم درآمد داشته باشم؟

پاسخ ساده اين است که هيچ محدوديتي وجود ندارد. اين به جايگاه شما و ميزان کاري که انجام مي دهيد بستگي دارد.

موفق ترين بازارياب هاي وابسته در ماه شش يا هفت رقم مي گيرند.

به عنوان مثال، پت فلين از درآمد غيرفعال هوشمند بيش از 100000 دلار در کميسيون هاي وابسته در دسامبر 2017 به دست آورد.

2 درآمد spi 2

رايان رابينسون، يکي ديگر از بازارياب‌هاي وابسته، بيش از 19000 دلار درآمد وابسته را در اکتبر 2019 گزارش کرد. يکي ديگر از وب‌سايت‌هاي وابسته موفق - The Wirecutter - حدود 10 ميليون دلار درآمد داشت و در نهايت به قيمت 30 ميليون دلار به نيويورک تايمز فروخته شد.

البته به خاطر داشته باشيد که اين افراد کار بسيار خوبي در ساخت برند خود انجام داده اند. براي رسيدن به اين سطح سال‌ها کار سخت آنها طول کشيده است.

اگر تازه شروع کرده‌ايد، ممکن است چک‌هايتان براي مدتي بيشتر شبيه اين باشند:

آمازون چک 2

شما بايد انتظارات خود را مديريت کنيد. شما از همان ابتدا پول زيادي کسب نخواهيد کرد، اما اجازه ندهيد اين شما را دلسرد کند.

موفقيت ديگران به شما مي گويد که با کار سخت، زمان و دانش مناسب، شما نيز به طور بالقوه مي توانيد به آن سطوح برسيد.

چگونه با بازاريابي وابسته شروع کنيم

اين هفت مرحله ساده را دنبال کنيد.

در مورد يک پلت فرم تصميم بگيريد

جايگاه خود را انتخاب کنيد

برنامه هاي وابسته را براي پيوستن پيدا کنيد

محتواي عالي ايجاد کنيد

ترافيک را به سايت وابسته خود هدايت کنيد

روي پيوندهاي وابسته خود کليک کنيد

تبديل کليک ها به فروش

افکار نهايي

هيچ چرخ بازاريابي وابسته در اينجا دوباره اختراع نشد. اينها اصول اوليه هستند، و به کار بردن آنها شما را به سمت راست هدايت مي کند.

فقط انتظار نداشته باشيد که درآمد متحول کننده زندگي يا آزادي براي ترک 9 تا 5 يک شبه خود را داشته باشيد. بازاريابي وابسته زمان مي برد.

ابتدا روي اولين فروش وابسته خود تمرکز کنيد. همانطور که سايت شما رشد مي کند، اهداف جديدي تعيين کنيد و به آزمايش ادامه دهيد.

اين نحوه ايجاد سايتي است که در نهايت درآمد مناسبي ايجاد مي کند.

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://behtarinyab.com/
https://www.eduvision.edu.pk/counseling/index.php?qa=user&qa_1=KeanRoberts10
http://history.lib.ntnu.edu.tw/wiki/index.php/%E4%BD%BF%E7%94%A8%E8%80%85:KeanRoberts10
http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://behtarinyab.com/
https://sarscoviki.app.vanderbilt.edu/wiki/User:KeanRoberts10
https://bbs.pku.edu.cn/v2/jump-to.php?url=https://behtarinyab.com/
https://connect.nl.edu/NLU-Strategic-Plan-2011-2016/blog/Lists/Comments/AllComments.aspx
https://clubs.london.edu/click?r=https://behtarinyab.com/
http://cutas-edu.xyz/fluxbb/profile.php?id=694251
https://lican.as.arizona.edu/~ehtsim/index.php/User:KeanRoberts10
معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 443 تاريخ : چهارشنبه 18 اسفند 1400 ساعت: 19:20

ميثم شکري ساز را بيشتر بشناسيد

 

در پاسخ به اينکه ميثم شکر ساز کيست، از کلمه جوان با استعداد و پرتلاش شروع کنيم. او کار خود و اوج جواني خود را با چالش هاي بزرگ آغاز کرد. اما چگونه هيچ يک از اين مشکلات را نمي توان از پيشرفت و تلاش براي انجام آن منع کرد؟ چرا ميثم شکري نگران سن و باروري خود براي آنها بود؟ شايد دليل اصلي موفقيت او همين خيرخواهي براي جوانان باشد که هر کاري از دستش بر مي آيد براي رسيدن به موفقيت هاي بيشتر انجام مي دهد.

 

ميثم شکري ساز در جامعه اي زندگي مي کرد که در آن جوانان مستعد و تحصيلکرده حضور داشتند اما فرصت شغلي براي آنها وجود نداشت. شب ها به اين فکر مي کند که چگونه اين موضوع را در جامعه ريشه کن کند. درست است که جامعه ما با بيکاري دست و پنجه نرم مي کند، اما او به نوبه خود به جامعه عيني خدمت مي کند. تا جايي که امروز مفتخريم 500 جوان مستعد و پويا زير چتر حمايتي مشغول به فعاليت هستند که همگي در رونق و توسعه اقتصادي کشور سهيم بوده و آرزوهاي ميثم شکري ساز را فراتر گذاشته و به دنبال گسترش تجارت بوده اند. . . و کار و بهره وري بيشتر.

 

ميثم شکري ساز

مروري بر زندگي ميثم شکري ساز

 

دکتر ميثم شکري ساز متولد 1366، داراي مدرک دکتري کارآفريني و دو بار تنديس کارآفرين برتر را دريافت کرده است. ذکر مرجع فوق عجيب نيست و مي دانيم که او شايسته دريافت اين مجسمه بوده است. علاوه بر اين، او داراي مدرک MBA از دانشگاه Ashtenbais در برلين، آلمان است. روحيه علمي و علاقه زياد او به تحصيل باعث شد تا ليسانس خود را حتي در رشته مهندسي صنايع از دانشگاه آزاد اسلامي دريافت کند.

 

پس از تلاش فراوان و برنامه ريزي دقيق براي رسيدن به اهداف عالي خود، هلدينگ پارس پندار را تاسيس کردند و گام بلندي در زمينه آموزش حضوري و مجازي برداشتند. يکي از ارکان موفقيت آن ها را مي توان توانايي مديريتي دانست که از طريق آن نه تنها مديريت کسب و کار خود را به صورت حرفه اي در دست بگيرند، بلکه مشاور مديريتي براي کسب و کارهاي بزرگ و کوچک باشند.

 

به تدريج در زمينه هاي ديگر مانند سخنران انگيزشي، نويسندگي و کارآفريني به اين عظمت مي رسد و به آرزوهايي مي رسد که ديگر رويا نبود. او معتقد است که اولين قدم براي موفقيت يک روياي عملياتي است، اما تا زماني که برنامه ريزي و هدفي براي رسيدن به آن وجود نداشته باشد. به همين دليل يکي از کلاس هاي طرفدار آنها کلاس هدف گذاري است که پر از رنگ و شور است.

 

اگر شما هم به دنبال روياي خود هستيد و مي توانيد به موفقيت و درآمد بيشتري دست يابيد، بهترين راه اين است که الگوي موفقيت مانند ميثم شکري ساز را پيدا کنيد. با اين روش و پيروي از رفتار موفق، زمينه رشد و تکامل خود را فراهم مي کند. اما باز هم، اين بدان معناست که شما بايد براي اين فرآيندها هزينه کنيد. حتي ميثم شکري ساز روزهاي سياه و ناکامي مالي دارد، اما چيزي که او را متمايز مي کند، اراده و هدفمندي اوست.

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 203 تاريخ : يکشنبه 15 اسفند 1400 ساعت: 18:34

آيا خوردن عسل در دوران بارداري خطرناک است؟

 

 

شايد شنيده باشيد که کودکان زير يک سال نبايد عسل بخورند. اين درست است. کارشناسان توصيه مي کنند از معرفي عسل به نوزادان خودداري کنيد زيرا مي تواند حامل باکتري باشد که مخصوصا براي نوزادان خطرناک است.

 

پس طبيعي است که تعجب کنيد که آيا مي توانيد در دوران بارداري عسل بخوريد. خوشبختانه، اين خوراکي شيرين و چسبناک به طور کلي براي شما و نوزاد متولد نشده شما بي خطر است. در مورد اينکه چرا بايد در زمان انتظار از عسل لذت ببريد بيشتر بياموزيد - اما پس از تولد نوزاد خود اقدامات احتياطي را انجام دهيد.

 

خوردن عسل در دوران بارداري

از زمان هاي قديم، عسل به عنوان يک غذاي خوشمزه و درمان خانگي براي برخي از بيماري ها مورد استفاده قرار مي گرفته است. قبل، در طول و بعد از بارداري، ممکن است طعم اين شيرين کننده طبيعي را بچشيد، چه با قاشق چاي خوري يا روي نان تست يا ماست بريزيد.

 

دليل اينکه برخي از افراد ايمني عسل را زير سوال مي برند اين است که گاهي اوقات حاوي اسپورهاي باکتريايي به نام کلستريديوم بوتولينوم است. اين باکتري ممکن است به سرعت در روده شما رشد کند و نوروتوکسين هايي توليد کند که منجر به بوتوليسم مي شود، يک بيماري نادر اما جدي که مي تواند باعث ضعف و فلج در بازوها، پاها، ناحيه شکم و سيستم تنفسي شود.

 

با اين حال، اين خطر براي اکثر کودکان و بزرگسالان نگران کننده نيست. دکتر سندي پروکتر، استاد تغذيه در دانشگاه ايالتي کانزاس، مي‌گويد: کودکان بالاي يک سال و بزرگسالان سالم - از جمله زنان باردار - مي‌توانند با خيال راحت عسل مصرف کنند زيرا سيستم ايمني آنها در برابر هر گونه باکتري که ممکن است در عسل وجود داشته باشد محافظت مي‌کند.

 

هر بارداري متفاوت است. اگر در مورد خوردن عسل در دوران بارداري سوالي داريد، حتماً با يک ارائه دهنده مراقبت هاي بهداشتي در مورد شرايط خود مشورت کنيد.

 

آيا عسل براي نوزاد بي خطر است؟

عسل براي نوزاد در شکم شما نيز بي خطر است. حتي در موارد جداگانه اي که افراد باردار به بوتوليسم مبتلا شده اند، محققان هيچ مدرکي مبني بر اينکه نوزادان آنها با اين بيماري متولد شده اند پيدا نکرده اند. عفونت بوتوليسم والدين باردار نيز با مشکلات بارداري يا ناهنجاري هاي تولد مرتبط نبود.

 

براي اينکه چيزي در سيستم شما به جنين شما آسيب برساند، بايد از جفت وارد شود. سم بوتولينوم وزن مولکولي بالايي دارد که باعث مي‌شود از جفت شما عبور نکند و به نوزادتان برسد. اين بدان معناست که حتي اگر عسل حاوي هاگ‌هاي بوتوليسم بخوريد، کودک شما بايد محافظت شود.

 

با اين حال، هنگامي که کودک شما متولد مي شود و ديگر در رحم شما محافظت نمي شود، حداقل براي مدتي در برابر آن باکتري آسيب پذير مي شود. دکتر پروکتر مي گويد: «عسل به دليل سيستم ايمني توسعه نيافته براي نوزادان يک نگراني است – آنها قادر به مبارزه با هاگ هاي بوتوليسم نيستند که گاهي در عسل وجود دارد. عسل خام را تا اولين تولد نوزاد دور از دسترس کودک خود نگه داريد.

 

سالانه حدود 110 مورد بوتوليسم در ايالات متحده گزارش مي شود و حدود 70 درصد از مبتلايان را نوزادان تازه متولد شده تشکيل مي دهند.

 

فوايد عسل در دوران بارداري

به طور کلي، عسل به عنوان يک منبع غذايي غني از ويتامين يا مواد معدني در نظر گرفته مي شود. و برخي از شرايط ويژه براي گسترش سلامتي در جسم را دارا مي باشد.

 

آندريا چيشولم، پزشک متخصص زنان و زايمان و عضو هيئت بررسي خانواده  وري ول مي گويد:

باروري

برخي تصورات وجود دارد که استفاده از عسل قبل از بارداري ممکن است به بهبود توانايي شما براي باردار شدن کمک کند.

سلامت تنفسي

برخي مطالعات نشان داده‌اند که خوردن عسل ممکن است به آسم کمک کند، اما تنها زماني که با سياه‌دانه يا دانه‌هاي کرفس ترکيب شود. عسل به تنهايي يک درمان موثر آسم در انسان نيست.

محافظت آنتي اکسيداني

عسل، به ويژه انواع تيره، حاوي آنتي اکسيدان هايي است که ممکن است با مبارزه با مولکول هاي موجود در بدن ما که به سلول هاي سالم آسيب مي رسانند، سلامت را تقويت کنند.

 

ملاحضات امنيتي

تقريباً هميشه، در دوران بارداري بايد با خيال راحت از عسل لذت ببريد. اما بهتر است چند نکته احتياطي را رعايت کنيد.

 

اگر ناهنجاري هاي گوارشي داريد با پزشک خود صحبت کنيد

افرادي که جراحي روده يا معده انجام داده‌اند يا به بيماري کرون مبتلا هستند، ممکن است پردازش باکتري‌هاي روزمره در مجراي روده‌شان سخت‌تر باشد. از آنجايي که عسل ممکن است حاوي هاگ‌هاي باکتري باشد، در صورت داشتن اين شرايط، مهم است که از پزشک خود در مورد مصرف عسل خود سوال کنيد.

 

اگر آنتي بيوتيک هاي سنگين مصرف مي کنيد، مصرف را محدود کنيد

آنتي‌بيوتيک‌هاي سنگين مي‌توانند حشرات «خوب» روده شما را که معمولاً با هاگ‌هاي باکتريايي مبارزه مي‌کنند، از بين ببرند. در رژيم غذايي شما به طور موقت

 

اگر ديابت بارداري داريد به راحتي از عسل استفاده کنيد

دکتر چيسولم مي‌گويد: «در بارداري‌هايي که با ديابت بارداري عارضه دارند، بهتر است شيرين‌کننده‌هاي اضافه شده از جمله عسل را به حداقل برسانيد، زيرا ممکن است سطح گلوکز خون شما را بالا ببرد.» با اين حال، دکتر چيسولم گهگاهي براي بيمارانش عسل را به قند سفره ترجيح مي دهد. او مي‌گويد: «عسل داراي شاخص گليسمي کمي پايين‌تر و ويتامين‌ها و خواص آنتي‌اکسيداني بيشتري است که آن را به عنوان يک شيرين‌کننده انتخاب بهتري مي‌کند

 

پس از تولد، عسل را از نوزاد خود دور نگه داريد

البته، هنگامي که کودک شما به دنيا آمد، عسل تا زماني که به سن 1 سالگي برسد، ممنوع است. ) قبل از اولين تولدشان.

 

نتيجه گيري

مهم است که از آنچه در دوران بارداري مي خوريد آگاه باشيد زيرا برخي از غذاها مي توانند براي شما، جنين متولد نشده يا هر دو ناسالم باشند. خوشبختانه، عسل مانند بسياري از غذاهاي نپخته يا پاستوريزه نشده ديگر خطراتي را به همراه ندارد.

 

به طور کلي، عسل يک خوراکي شيرين بي خطر براي شما در دوران بارداري است. بنابراين اگر مي خواهيد مقداري عسل را در چاي خود بچرخانيد، از آن براي شيرين کردن چاي خود استفاده کنيد.

 

در پايان به شما توصيه مي کنيم که اگر قصد خريد عسل گون اصل را داريد، به فروشگاه با تجربه و زبردست سوغات نهاوند مراجعه کنيد.

 

https://setiathome.berkeley.edu/show_user.php?userid=11148434

https://independent.academia.edu/ShaaMeyer33

http://edu.fudanedu.uk/user/bobbymiller4/

http://fudanedu.uk/user/bobbymiller4/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:BobbyMiller4

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://soghatnahavand.ir/product-category/honey/

https://git.isis.vanderbilt.edu/BobbyMiller4

http://jobs.ict-edu.uk/user/bobbymiller4/

http://ict-edu.uk/user/bobbymiller4/

 

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 208 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 18:20

داکرومات چيست

داکرومات اصلي ترين پوشش معدني است که بيشتر در توربين هاي بادي، کاميون هاي سنگين، دريايي، کشاورزي، تجهيزات ساختماني و صنايع هوافضا و غيره استفاده مي شود.

يک پوشش داکرومات با کيفيت خوب داراي ويژگي هاي مختلفي مانند حفاظت در برابر خوردگي چهار طرفه، حفاظت از عمل گالوانيکي و غيرفعال شدن است. اکسيدهاي روي و کربنات‌ها مي‌توانند به ناحيه آسيب‌ديده بروند و پوشش را بازسازي کنند، اين امر خود ترميم پوشش داکرومات را امکان‌پذير مي‌کند.

پوشش داکرومات مزاياي مختلفي را ارائه مي دهد. داکرومات 5-7 ميکرون و داکرومات L 7-9 ميکرون است. پوشش داکرومات نيازي به تردي هيدروژني، اسيد شويي يا آبکاري الکتريکي ندارد. مواد تشکيل دهنده دو فلز مقاوم در برابر خوردگي هستند. ماهيت معدني آن را در برابر حلال هاي آلي مقاوم مي کند. پوشش داکرومات مقاوم در برابر حرارت و رسانا است. مقاومت در برابر پاشش نمک است. در برابر خوردگي محافظت بيشتري نسبت به روي دارد. جدا از تمام اين ويژگي ها، پوشش داکرومات داراي مزاياي زيست محيطي نيز مي باشد، زيرا از فلزات غير سمي تشکيل شده است. از آنجايي که بر پايه آب است، عاري از ساير حلال هاي سمي است

انواع  پوشش داکرومات بر اساس خواص

BASECOAT: اين روکش از فلکس آلومينيوم روي با کلاسورهاي مختلف به رنگ نقره اي ساخته شده است.

داکرومات 310/320: اين روکش آلومينيوم روي مبتني بر کروم شش ظرفيتي است. آنها در بست ها، مهره ها، فنرها، گيره هاي شلنگ و غيره استفاده مي شوند.

داکرومات 500: اين روکش آلومينيوم روي مبتني بر کروم شش ظرفيتي است که خود روغن کاري مي شود و در اتومبيل، ساختمان، آسياب بادي و غيره استفاده مي شود.

Geomet 720: اين روکش ورقه اي آلومينيومي بر پايه سيليکات است که کاملاً عاري از کروم است. در بست ها، مهره ها، فنرها، گيره هاي شلنگ، خودرو و ساخت و ساز استفاده مي شود.

Geomet 321: اين نيز پوشش ورقه‌اي آلومينيوم روي مبتني بر سيليکات است

کاملا عاري از کروم در بست ها، مهره ها، فنرها، گيره هاي شلنگ، خودرو و ساخت و ساز استفاده مي شود.

Geomet 500: اين نيز پوشش ورقه‌اي آلومينيوم روي سيليکات است

کاملاً عاري از کروم است، خود روغن کاري مي شود. مورد استفاده در خودرو، ساخت و ساز، آسياب بادي و غيره

Geomet 320/360: اين يکي ديگر از پوشش هاي ورقه اي آلومينيوم روي پايه سيليکات است که کاملاً عاري از کروم است. محتواي آلومينيوم بالايي دارد و مقاومت حرارتي بهتري را ارائه مي دهد. به خصوص براي ديسک ترمز استفاده مي شود.

به دليل خواص، کاربردها و مزاياي آن، انواع مختلف پوشش هاي داکرومات تقاضاي زيادي در بازار دارند. توليد کنندگان زيادي

انواع داکرومات

پوشش داکرومات داراي کاربر هاي بسيار وسيع و ارزشمندي در صنعت ميباشد ، مقاومـت بسـ?ار   با? در برابر خوردگ? ، حرارت ، عدم ا?جـاد تـردي ه?ـدروژن?، سازگاري با پوشش هاي بعدي و مقاومـت بـ? نها?ـت در برابـر خوردگ?گالوان?ک از جمله آنها ميباشد . براي مثال در کشور ژاپن شرکت هاي تول?د کننده خودرو ، اکثر قطعات خودرو را با پوشش داکرومات پوشش دهي  م? کنند ، هم چن?ن براي ابزار آ?ت جنگـ? در ايالات متحده آمريکا  ، اسـتانداردهاي نظـام?  بر اساس پوشش داکرومات (MIL-C-87115 Dacrotized) بــهمنظــور ا?جــاد  مقاومت در برابر خوردگ? در نظر گرفته شده است . در مهندس? شهرسازي ا?نپوشش به عنوان ?ک فرآ?ند اصل? در پروژه هاي ساخت تونل ، بزرگراه و پروژه هاي ب?شمار ساخت مترو بـه کـار رفته و ميرود
محلول داکرومات ?ک ماده محلول درآب حاوي مواد تفلون?، ذرات ر?ز روي، آلـوم?ن?م ، cro3،cr2o3 و غ?ـره  است. مواد تفلون?،mcro3 وmcr2o3 به شکل غ?ر محلول در آب به عنوان چسببراي به هم پ?وسـتن  ذرات ر?ز روي و آلوم?ن?م که در چند?ن ??ه ورقه ورقه ميباشد براي ا?جاد?ک ??ه پوشش? به کار م? رود .

پوشش داکرومات
ح?ل در منطقه پ?شگرم کوره پخت در دماي 100 درجه سانتيگراد بخار شده و مواد روي قطعه خشک مـ? شـود  . و در دمـاي  حدود 320 الي 350 درجه سانتيگراد پودرهاي آلوم?ن?م و روي کام?"روي قطعه پخت م? شود و ا?ن ??ه مانع? محکـم بـ?ن قطعـه و اکس?ژن و رطوبت ا?جاد م? کند.اس?د کروم در پوشش داکرومات مثل روي سطح آهن را غ?ر فعـال مـ? کنـد   . ضمنا" سطح آهن با س?ستم آند قربان?شونده روي محافظت م? شود
از کاربردهاي متنوع پوشش داکرومات در صنعت ميتوان به موارد زير اشاره نمود :

-
صنعت خودرو :
پيچ و مهره ، واشر ، لوله هاي آب ، فنر ، بست ، قطعات پرسي و ...
-
صنايع دريايي :
قطعات خارجي موتور ، بست ها و لوله هاي آب ، تجهيزات سبک ، زنجير ها و ....  
 
-
صنايع ريلي :
پيچ و مهره ، واشر ، بست ، ريل ، فنر و ...

-
صنايع کشاورزي و گلخانه اي :
يچ،مهره،واشر،بست ريل،قطعات پرسي و قطعات در مجاورت آب و رطوبت
- نيروگاه ها و تاسيسات انتقال نيرو :
يراق آلات ، پيچ،مهره،واشر،اتصالات و...     

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 169 تاريخ : پنجشنبه 12 اسفند 1400 ساعت: 6:45

ايرلاين (خطوط هوايي) چيست؟

شرکت هواپيمايي يا شرکت هواپيمايي شرکتي است که علاوه بر حمل و نقل مسافر بر روي هواپيما، مديريت بار را نيز بر انجام مي دهد.

eee_9ctk.jpg

دامنه عمليات شرکت هاي هواپيمايي  شهران گشت معراج. بسيار گسترده است و مهم نيست که يک شرکت هواپيمايي بين المللي باشد يا يک شرکت هواپيمايي کوچک محلي، با اين حال، اين شرکت هواپيمايي طيف گسترده اي از فعاليت هاي مربوط به حمل و نقل مسافران و محموله ها را مديريت مي کند.

 

مسافران مي توانند بليط هاي خود را مستقيماً از خود شرکت هاي هواپيمايي خريداري کنند يا از عوامل خود در سراسر جهان بليط بخرند. يک برنامه پرواز منظم براي پروازها وجود دارد. صنعت هوانوردي پيشرفت قابل توجهي داشته است و در نتيجه شرکت هاي هواپيمايي تمام تلاش خود را براي راضي کردن مشتريان خود انجام مي دهند.

شرکت خدمات مسافرتي و جهانگردي شهران گشت به شماره ثبت 590168 با اخذ مجوز رسمي از سازمان هواپيمايي کشوري و سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري يکي از شرکت مسافرتي خصوصي در تهران مي باشد که با همکاري بسيار نزديک با شرکت هواپيمايي معراج شروع به فعاليت کرده است .

فعاليت اين شرکت در زمينه تنظيم برنامه هاي سفر ، اخذ ويزا ، فروش پروازهاي داخلي وخارجي ، فعاليت در حوزه گردشگري ، مجري مستيقم تورهاي داخلي و خارجي ، زميني و هوايي و صدور بيمه نامه مسافرتي مي باشد. اين شرکت با داشتن اطلاعاتي کامل در زمينه تورهاي مسافرتي و داشتن کارکناني کارآزموده ، متعهد و با سابقه، سفري لذت بخش را براي مسافرين خود فراهم مي سازد .

تلفن 02161954 – 09126458739

منبع :  ايرلاين معراج

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 147 تاريخ : يکشنبه 8 اسفند 1400 ساعت: 4:53

به نقل از متخصصين حوزه کشاورزي در نهالستان اکين نهال:

کاشت نهال به عنوان اولين و مهمترين اقدام در خصوص آغاز دوره رشد و توسعه باغات از اهميت بسيار زيادي برخوردار است. هر چقدر در اين مرحله اصول پايه و اصلي کاشت نهال رعايت شود به همان اندازه ميزان رشد و توسعه اين نهال ها بيشتر شده و در آينده درختان پربارده و مقاوم خواهيم داشت.

رعايت اصول کاشت نهال يکي از اساسي ترين شروط براي داشتن يک درخت خوب و مثر است. اگر در زمان کاشت نهال موارد اساسي و پايه را رعايت نکنيم مطمئنا در طول دوره دچار مشکلاتي زيادي خواهيم شد که بعضي از اين خسارات مخصوصا زمان صرف‌شده قابل جبران نخواهند بود به همين خاطر بايد در زمان کاشت نهال به موارد تاثيرگذار و مهم دقت کافي را داشته باشيم. در ادامه به عمده اين موارد خواهيم پرداخت.

محل خريد نهال

تقريبا همه باغداران نهال‌هاي خود را از نهالستان‌ها تامين مي‌کنند و خود اقدام به کاشت بذر و تبديل آن به نهال نمي‌کنند چرا که اين کار مستلزم صرف وقت، هزينه و از همه مهم‌تر تجربه و امکانات خاصي است که هر باغدار در اختيار ندارد به همين دليل بهتر است که نهال را از نهالستان‌ها تهيه کنيم.

اما سئوال مهم در اينجاست که نهال را از کجا خريداري کنيم؟

بايد از نهالستان‌هايي اقدام به خريد کنيم که اولا داراي حسن شهرت و تجربه کافي باشند و دوما مورد تاييد اداره جهاد کشاورزي آن منطقه نيز باشند. ضمنا دقت داشته باشيد که در زمان خريد نهال حتما نهال شناسنامه‌دار بوده و نوع ميوه‌اي که قرار است از اين نهال در آينده توليد شود بصورت دقيق نوشته شود.

پس نهال‌هاي خود را از نهالستان‌هاي معتبر تهيه کنيد.

زمان کاشت نهال

بصورت کلي در دو فصل يکي انتهاي پاييز و ديگري انتهاي زمستان مي‌توانيم نسبت به کاشت نهال در باغ اقدام کنيم. اگر منطقه‌اي که باغ در آن واقع است زمستان سختي ندارد مي‌توانيد در انتهاي پاييز نسبت به کاشت نهال اقدام کنيد ولي اگر اين منطقه داراي زمستان‌هاي سختي است حتما در انتهاي زمستان نسبت به کاشت نهال اقدام کنيد.

کاشت نهال در پاييز بهتر است يا زمستان؟

بصورت کلي کاشت نهال در انتهاي پاييز (درصورت امکان) بهتر از انتهاي زمستان است چرا که به نوعي يک سال زراعي (به دليل تجربه کردن زمستان) جلوتر از نهالي است که در انتهاي زمستان کاشته مي‌شود، به همين دليل اگر امکان کاشت نهال در انتهاي پاييز را داريد حتما نسبت به کاشت در اين فصل اقدام کنيد ولي اگر احتمال سرمازدگي در زمستان وجود دارد به هيچ عنوان اين ريسک را نکنيد.

نحوه انتخاب نوع نهال

يکي از چالش‌هايي که که باغداران با آن مواجه هستند انتخاب نوع نهال يا همان نوع ميوه‌هاي توليدي در باغ است. اين موضوع نقش مهمي در تنوع ميوه‌ها موجود در يک باغ (مثلا تفريحي) تا ميزان تناژ (در باغات صنعتي) باز مي‌کند، به همين دليل بايد به انتخاب نوع نهال دقت ويژه‌اي شود.

بهترين راهکارها براي انتخاب نهال‌هاي متناسب براي کاشت در باغ عبارتنداز:

  • بررسي شرايط آب و خاک باغ و مقايسه آن با نهال‌هاي موردنظر
  • بررسي شرايط آب و هوايي منطقه
  • بررسي کاشت يا عدم کاشت از نهال يا نهال‌هاي موردنظر در منطقه و بررسي نتايج

و مواردي از اين دست.

يک نکته مهم

دقت داشته باشيم که کاشت واريته‌هاي جديد يا حتي ميوه‌هاي جديد است که در منطقه عملا وجود ندارد ولي طبق بررسي‌ها شما مي‌توانيد آنها را کشت کنيد و در اينچنين مواردي بهتر است تعداد محدودي از اين گونه‌هاي جديد را در يک منطقه تقريبا جدا از کشت، کاشت کنيد و در صورت وصول نتايج خوب نسبت به کاشت عمده و صنعتي اقدام کنيد.

فاصله نهال‌ها از يکديگر

رعايت فاصله نهال‌ها از يکديگر در ميزان بهره‌وري اين نهال‌ها که در آينده تبديل به درخت خواهند شد نقش مهم و تعيين‌کننده‌اي دارد، براي تعيين اين فاصله شما مي‌توانيد از يکسري اصول خيلي ساده استفاده کنيد

قطر سايه انداز

مي‌توانيد با محاسبه قطر سايه‌انداز درختان بالغ و اضافه کردن مقدار راهرو به آن فاصله نهال‌ها از همديگر را مشخص کنيد. براي راحتي مطلب يک مثال مطرح مي‌کنيم:

قطر سايه انداز درختان بالغ = ? متر

راهرو = ??? متر

? + ??? = ??? متر

به عبارتي فاصله نهال‌ها از يکديگر ??? متر خواهد بود.

عمق چاله نهال

بصورت کلي عمق چاله نهال بستگي به ريشه نهال دارد و به هيچ عنوان عدد ثابتي نيست و شما بسته به حجم ريشه عمق را مشخص خواهيد کرد ولي بصورت کلي براي راحتي کار شما مي‌توانيد عمق چاله‌هاي نهال را مثلا ?? سانتي متر در نظر بگيريد و هنگام کاشت نهال بسته به حجم ريشه و ارتفاع نهال عمق کاشت را تنظيم کنيد.

هرس ريشه نهال

هرس ريشه يکي از کارهاي حساس و تخصصي در زمان کاشت نهال است. هر چقدر حجم ريشه يک نهال بيشتر و پرتر باشد به همان اندازه نهال قوي‌تر است ولي در بعضي موارد يک شاخه از ريشه اصلي يا حتي فرعي به دليلي رشد نامتقارن و بيش از حدي داشته است که عمل جانمايي نهال در داخل چاله را با مشکل مواجه مي‌کند، در چنين شرايطي شما مي‌توانيد نسبت به هرس و حذف اين قسمت از ريشه اقدام کنيد فقط دقت داشته باشيد که اين کار (هرس ريشه) بسيار محدود است و در صورت زياده روي حتي مي‌تواند باعث از بين رفتن نهال شود.

موقعيت پيوندک نهال از سطح خاک

تقريبا تمامي نهال‌هاي مورد کاشت در باغات نهال‌هاي پيوندي هستند، يک اصل اساسي در خصوص محل پيوند وجود دارد و آن هم اينست که در تمامي نهال‌ها اين قسمت بايد بيرون از خاک بوده و از سطح خاک حداقل ?? سانتي متر بالاتر باشد. در زير خاک قرار گرفتن قسمت پيوندک باعث از بين رفتن نهال خواهد شد.

لزوم آبياري و تامين کودهاي موردنياز در زمان کاشت نهال

مهم‌ترين عامل در تثبيت ريشه نهال کميت و کيفيت ايجاد ارتباط با خاک اطراف ريشه است، به زبان ساده اگر ريشه نتواند با خاک اطراف خود ارتباط ايجاد کند از بين خواهد رفت. عواملي زيادي در اين خصوص مي‌توانند تاثيرگذار باشند ولي مهم‌ترين عوامل آبياري بلافاصله بعد از کاشت نهال و استفاده از مواد کودي متناسب است.

وجود رطوبت مهم‌ترين عامل در ايجاد ارتباط بين ريشه و خاک اطراف است که با آبياري بلافاصله بعد از کاشت نهال اين عامل تامين مي‌شود، حالا اگر اين آب حاوي مواد مواد ارگانيکي مانند اسيد فولويک و اسيد هيوميک باشد کميت و کيفيت اين ايجاد ارتباط به شکل کاملا محسوسي افزايش پيدا کرده و شاهد يک نهال قوي در حال حاضر و يک درخت قوي با باردهي خوب و قدرت مقاومت در برابر استرس‌هاي محيطي و آفات در آينده خواهيم بود.

در اين خصوص پيشنهاد ما استفاده از کود ارگانيک فولويکول است.

نحوه استفاده از فولويکول در زمان کاشت نهال

استفاده از کود فولويکول در زمان کاشت بسيار راحت و ساده است، بلافاصله بعد از کاشت نهال کود فولويکول را با آب مورد استفاده براي آبياري با دز ?? الي ??? سي‌سي بسته به حجم ريشه در ? الي ?? ليتر آب حل کرده و آبياري خواهيد کرد.

https://akinnahal.com/

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 189 تاريخ : شنبه 7 اسفند 1400 ساعت: 2:34

 

خطر النوم في وقت متأخر

ولكن إذا كنت تستمع إلى ساعة جسمك وتتصرف وفقًا لها ، فهل ستفيد جسمك؟

 

المشكلة هي أن العديد من الأشخاص الذين هم على قيد الحياة في الليل يحاولون التصرف وفقًا لإيقاع الساعة البيولوجية للجسم ويستيقظون عند الفجر. على سبيل المثال ، استيقظ في الهواء الطلق ، واذهب إلى العمل مبكرًا وقم بإنهاء عملك. تمتع بأكبر قدر من الكفاءة في العمل ثم عد إلى المنزل وابقَ مستيقظًا حتى الساعة 2 مساءً.

 

يمكن أن تكون هذه الدورة بالتأكيد الأكثر مثالية. لهذا السبب ، في هذا القسم من قسم الصحة الرطبة ، سوف نقدم لك تأثيرات النوم في وقت متأخر من الليل ، والتي ستكون مفيدة بالتأكيد.

 

مشاكل الاستيقاظ ليلا

مضاعفات النوم في وقت متأخر من الليل

انخفاض المناعة

 

إذا كنت مصابًا بنزلة برد أو إنفلونزا في أي وقت من السنة ، فإن طريقة نومك يمكن أن تحسن تعافيك بشكل كبير. قلة النوم تعطل بالتأكيد جهاز المناعة ، بالإضافة إلى أنها تقلل من القدرة على محاربة الفيروس.

السمنة وزيادة الوزن مع تأخر النوم

 

قلة النوم تعني زيادة الوزن. تشير الدراسات إلى أن الأشخاص الذين ينامون أقل من 7 ساعات في الليلة يعانون من زيادة الوزن أكثر من أولئك الذين يحصلون على قسط كافٍ من النوم لأن اضطرابات النوم تخفض مستويات الليبتين ، وهي مادة كيميائية تجعلك تشعر بالشبع. كما أنه يزيد من مستوى هرمون الجريلين ، وهو هرمون يحفز الجوع.

 

السمنة وزيادة الوزن

انخفاض الصحة العقلية

 

يتسبب قلة النوم ليلاً في حدوث ارتباك وتقلبات مزاجية قد يكون لها آثار طويلة الأمد من الاكتئاب والقلق. عندما يعاني الناس من مشاكل عقلية ، يجب عليهم التحقق من عادات نومهم. ربما ينام معظمهم أقل من 6 ساعات في الليلة.

الإصابة بمرض السكري بسبب قلة النوم

 

تشير الدراسات إلى أن الأشخاص الذين ينامون أقل من 5 ساعات في الليلة هم أكثر عرضة للإصابة بمرض السكري ، ونتيجة لذلك ، يمكن أن يؤدي الحرمان من النوم إلى الإصابة بمرض السكري من النوع 2 لأن جسمك غير قادر على استخدام الجلوكوز وتحويله إلى طاقة.

 

الإصابة بمرض السكري

انخفاض الرغبة الجنسية عن طريق النوم في وقت متأخر

 

الرجال والنساء الذين لا يحصلون على قسط كافٍ من النوم في الليل لديهم رغبة جنسية أقل. الرجال الذين يعانون من انقطاع النفس النومي ، وهو اضطراب يسبب مشاكل في التنفس أثناء النوم ، يجعل الشخص ينام. عادة ما يكون لدى هؤلاء الأشخاص مستويات أقل من هرمون التستوستيرون ، مما يقلل من الرغبة الجنسية لديهم.

خطر الإصابة بمتلازمة التمثيل الغذائي

 

يسبب السهر ليلاً مشاكل مثل قلة النوم وقلة النوم وحتى تناول الطعام في ساعات غير مناسبة ، مما يؤدي في النهاية إلى تغيرات التمثيل الغذائي والتمثيل الغذائي في الجسم. يعد التعود على نمط نوم مناسب وفي الوقت المناسب عاملاً مهمًا في تقليل مخاطر متلازمة التمثيل الغذائي ودهون البطن وبالتالي تقليل مخاطر الإصابة بالنوبات القلبية والسكتة الدماغية والسكري.

العقم هو أحد مضاعفات الأرق

 

تعد الحاجة إلى بذل الكثير من الجهد في الإنجاب أحد مضاعفات الأرق لدى الرجال والنساء على حدٍ سواء. على ما يبدو ، يمكن للنوم المنتظم أن يحسن هذه المشكلة.

النوم المتأخر يسبب مشاكل في القلب

 

يمكن أن يسبب الاستيقاظ ليلاً مشاكل في القلب وارتفاع ضغط الدم وارتفاع مستويات بعض المواد الكيميائية التي تسبب الالتهاب وتضغط على القلب.

 

مشاكل قلبية

صداع وألم في الظهر مع النوم في وقت متأخر من الليل

 

قد يتكيف الجسم مع الحرمان من النوم ليلاً وقد لا يفعل ذلك أبدًا. الخلود إلى الفراش في وقت متأخر من الليل يمكن أن يسبب الصداع وأحيانًا آلام الظهر التي تؤثر عليك لأكثر من نصف اليوم. قد يكون نفس الصداع هو سبب السعال والحمى الخفيفة لدى بعض الناس.

النوم المتأخر وقلة التركيز

 

عندما لا يرتاح الدماغ بشكل كافٍ ، ينخفض ??التركيز عند القيام بالعمل والدراسة والتواصل مع الآخرين. في الواقع ، كما هو مذكور في قسم Moist Health ، تشعر وكأنك لم تركز أبدًا وأنك تحدق فقط في الناس وتبدو مثل الحمقى. كما أنه يسبب تقلبات مزاجية. لذلك إذا كنت تنام في وقت متأخر من الليل وحصل زميلك في العمل على قسط كافٍ من النوم ، فربما تكون دائمًا وراءهم.

 

ليلة الصحوة

قلة السعادة بسبب النوم المتأخر

 

يحتاج البشر إلى إفراز الدوبامين ليكونوا سعداء. عندما تنام في وقت متأخر من الليل ، لا يتم إنتاج هذه المادة الكيميائية ، ونتيجة لذلك ، يكون الجسم ناقصًا فيها ويشعر بالحزن والاستياء اللاوعي ، وهو ما يمكن اعتباره أحد الآثار الجانبية الرئيسية للنوم الليلي.

تعطيل عادات الأكل بالنوم المتأخر

 

الذهاب إلى الفراش في وقت متأخر من الليل يعطل بالتأكيد النظام الغذائي وقد يجعل الأشخاص النحيفين أكثر نحافة. التخسيس الذي لا تتوقعه إطلاقا ونتيجة لذلك يضر بجهاز المناعة.

 

لذلك مع كل ما قيل ، اعتد دائمًا على الذهاب للنوم قبل الساعة 12 ليلاً لأنك بعد الساعة 12 ليلاً ستعاني من هذه الآثار الجانبية.

منبع :

https://llk.dk/8m0opd

 

https://t.ly/SwlZ

 

http://fudanedu.uk/user/sheenabonilla1/

http://www.geati.ifc-camboriu.edu.br/wiki/index.php/Usu%C3%A1rio:SheenaBonilla1

https://lib02.uwec.edu/ClarkWiki/index.php?title=User:SheenaBonilla1

http://www.astro.wisc.edu/?URL=https://anieh.com/

https://ezproxy.cityu.edu.hk/login?url=https://anieh.com/

http://jobs.ict-edu.uk/user/sheenabonilla1/

http://ict-edu.uk/user/sheenabonilla1/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=View+Post&screenType=next&&Id=cc6d0de0-dcf4-428e-9a2c-4ae004f5c788

http://onlinemanuals.txdot.gov/help/urlstatusgo.html?url=https://anieh.com/

 

 https://anieh.com/category/%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%ad%d8%a9/

 

 

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 219 تاريخ : جمعه 6 اسفند 1400 ساعت: 19:20

تست فلوک Fluke دوربين مدار بسته

در سيستم هاي دوربين مدار بسته و شبکه اغلب مشکلاتي اعم از عدم کارکرد صحيح کابل هاي شبکه و وجود قطعي بر سر راه سيم کشي هاي انجام شده وجود دارند. براي اين منظور شرکت ها دستگاه هايي را با عنوان تستر ابداع نموده اند که با استفاده از آنها مي توان به عيب يابي کابل شبکه پرداخت و مشکلات پيش امده را حل نمود. يکي از انواع اين دستگاه ها مي توان به دستگاه تست فلوک Fluke دوربين مدار بسته اشاره نمود که در سال 1948 توسط شرکت Fluke به منظور ارتقا تجهيزات عيب ياب شبکه توليد گرديد.

تست فلوک چيست ؟

دستگاه هاي تستر با انواع ويژگي هاي مختلفي توليد مي شوند. هر کدام داراي وظيفه خاصي هستند و اطلاعات متفاوتي را در اختيار مصرف کنندگان قرار مي دهند. اما مهمترين اطلاعاتي که يک دستگاه تستر به کارشناسان نصب دوربين مداربسته مي دهد؛ تشخيص قطعي موجود در سيم کشي ها و اندازه و متراژ کابل هاست. از اين رو دستگاه تستر فلوک بهترين راه حل موجود براي انجام تعميرات منظم کابل کشي ها و تعمير کابل هاي قطع شده است.

انجام تستر فلوک باعث افزايش طول عمر تجهيزات شبکه شما، از قبيل سرورهاي شبکه، کارت شبکه، سوييچ ها، روترها، فايروال و دوربين ها و تجهيزات مخابراتي مي شود. بنابراين انجام تست شبکه امري ضروري مي باشد.

 

برترين ويژگي تست فلوک افزايش 33 درصدي بهروري شبکه با صرف هزينه اي اندک مي باشد

 

آموزش تست فلوک

ابتدا جهت تستر فلوک بايد نوع کابل را تعريف کنيد.  به عنوان مثال؛ Shielded يا Unshielded است. Cat6 است يا Cat6َA يا Cat7. سپس بايد تنظيمات لازم را روي دستگاه Set‌ کنيد. در پايان Test Limit را که آيا EIA / TIA است يا ISO (نوع استاندارد) را بايد تعيين کنيد.

 

 

 

انواع تست فلوک شبکه

به صورت کلي دو نوع تست کابل شبکه وجود دارد:

1- Channel Test ( تست چنل )

تست چنل نسبت به ديگر تست ها ساده تر است. در اين تست ابتدا دو سر کابل شبکه را به کيستون زده، سپس با استفاده از پچ کورد کابل ها را به دستگاه متصل مي کنيم سپس از کابل شبکه تست مي گيريم. با توجه به اينکه تست چنل، ساده تر از تست پرمننت است، در صورتي که کابل شبکه اي قادر به پاس کردن تست چنل باشد در اين صورت حتما تست پرمننت را هم پاس مي کند. اما برعکس اين قضيه ممکن است درست نباشد.

2- Permenant Test ( تست پرمننت )

نمونه کامل تري از تست چنل.  در اين تست بايد ابتدا کابل را به کيستون شبکه بزنيد و به وسيله ماژول هاي پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک است کابل را به دستگاه متصل کنيد و تست را انجام دهيم. به دليل استفاده از ماژول هاي پرمننت (که سخت ترين تست است) ديگر نيازي به ساير تست ها نيست. بنابراين اگر شبکه ي بزرگي داريد که حساسيت بالايي دارد توصيه مي شود از کابل هاي تست پرمننت در ساختار شبکه خود استفاده کنيد.

 

 

 

تحليل تست فلوک Fluke در دوربين مدار بسته

 

  • Wiremap :

از قابليت Wiremap مي توان در موارد متعددي استفاده نمود. اما عمده وظيفه آن تشخيص اشکالات فيزيکي موجود در سيستم کابل کشي است:

  • تست نحوه نصب سوکت ها در دو طرف کابل و اطمينان از صحيح بودن آن
  • برطرف نمودن مشکلات ناشي از ايجاد اتصال کوتاه بين دو يا چند رشته کابل
  • تشخيص احتمال وجود قطعي در يک يا چندين رشته سيم
  • تشخيص نحوه چيدمان صحيح رشته ها

 

 

 

  • Delay Skew :

تفاوت موجود ميان سريع ترين و کند ترين زوج سيم موجود در قابليت Propagation Delay  راDelay Skew مي نامند. اين عدد معمولا بين 30-25 Nanoseconds  برروي 100 متر کابل است.

 

  • Cable Length :

براي اندازه گيري طول کابل از عملکرد Cable Length استفاده مي شود. بدين ترتيب مي توان از استاندارد بودن اندازه طول کابل ها اطمينان حاصل نمود.

 

  • Propagation Delay :

براي اندازه گيري مقدار زماني که صرف ارسال يک سيگنال از يک سمت کابل به سمت ديگر مي شود مي توان از قابليت Propagation Delay استفاده نمود. اين مقادير بدست آمده با واحدهاي milliseconds nanosecond, picoseconds نمايش داده مي شوند.

 

  • Retu Loss :

نشان دهنده مقادير سيگنال برگشتي است که به فرستنده ارسال شده است. اين سيگنال برگشتي ناشي از اختلاف امپدانس (مقاومت) موجود ميان کابل يا کانکتور است که معمولا بر اثر عواملي همچون کشيدگي بيش از حد کابل يا معيوب بودن کانکتور به وجود مي آيد.

 

ساير ويژگي هاي تست فلوک:

از ساير اطلاعاتي که يک دستگاه تستر فلوک هايک ويژن به شما ارائه مي دهد مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • تست و کنترل دقيق عملکرد صحيح تجهيزات شبكه اعم از كابل، پچ كابل، پچ پنل، كي استون پريز
  • امکان تشخيص اصلي يا غيراصلي بودن تجهيزات شبكه مانند كابل، پچ كابل، پچ پنل، كي استون
  • قابليت ارائه گزارش از احتمال قطع يا ضعيف بودن نحوه اتصال رشته‌هاي كابل به كي استون
  • ارائه گزارش در صورت وجود نويز و نمايش محل دقيق آن در مسير كابل كشي
  • قابليت نمايش متراژ دقيق كابل هاي بکار رفته در سيم کشي
  • امکان عيب يابي و گزارش نقايص موجود در اتصالات پچ‌ پنل و كي استون
  • ارائه گزارش از وجود کشيدگي يا خميدگي بيش از حد در طول کابل ها و محل دقيق آن
  • تشخيص درصد خلوص مس بكار رفته در كابل شبكه
  • تست مقاومت و ميزان رسانايي كابل
  1. https://hiktejarat.com/hikvision-colorvu-1/
  1. https://hiktejarat.com/product/dvr-208u-f1/
  1. https://hiktejarat.com/product/nvr-108-b/
  1. https://hiktejarat.com/product/ds-2cd2420f-iw/

 

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 167 تاريخ : پنجشنبه 5 اسفند 1400 ساعت: 13:31

هدف فورتي نت از ابتدا ارائه امنيت بالا، يکپارچه و با کارايي در زيرساخت فناوري اطلاعات بوده است. اين کمپاني امنيت شبکه و محتوا را با نرخ بالايي فراهم مي آورد. Security fabric که سيستم يکپارچه فورتي نت مي باشد، با ترکيبي از پردازنده هاي امنيتي، يک سيستم عامل بصري و هوش مصنوعي تشخيص خطرات مي باشد که امنيت بهبوديافته، عملکرد استثنائي و کنترل مناسب تري را همراه با مديريت آسان تر فراهم مي کند. کمپاني فورتي نت متناسب با هر نوع نياز در حوزه امنيت شبکه، محصول اختصاصي مرتبط با آن نياز را ارائه داده است که از جمله پرکاربردترين آنها مي توان به FortiGate، FortiManager، FortiAnalyzer، FortiSandbox و FortiWeb اشاره نمود.

 

فايروالهاي فورتي گيت، فايروالهايي سطح بالا و با عملکرد بسيار عالي از سري محصولات تامين کننده امنيت شبکه شرکت فورتي نت هستند. فايروالهاي فورتي گيت داراي گزينه هاي مختلفي براي نصب و راه اندازي هستند که آنها را براي نيازهاي منحصر به فرد شما مناسب مي سازد. دستگاه هاي امنيت شبکه فورتي گيت يک پلتفرم واحد براي امنيت شبکه end-to-end با کارايي بالا فراهم مي اورند. فايروالهاي نسل بعدي براي محافظ از شبکه هاي داخلي، رايانش ابري، مراکز داده، براي محافظت از داده هاي انتقالي به اينترنت و يا اينترنت بهينه سازي شده اند.

 

پلتفرم فايروالهاي تجاري فورتي نت با نام فورتي گيت، در طيف گسترده اي از دسته بندي ها، متناسب با هر محيط در دسترس است تا مجموعه گسترده اي از عملکردهاي امنيتي و شبکه هاي نسل بعدي را ارائه دهد. محصولات تکميلي مي توانند با يک فورتي گيت ترکيب شوند تا زيرساخت امنيتي end-to-end ساده و پايداري را با پوشش دادن ويژگي هاي زير فراهم آورند:

 

•           Network security

•           Multi-Cloud security

•           Web Application Security

•           Email security

•           Advanced Threat Protection

•           Secure Unified Access

•           Endpoint security

•           Management and Analytics

 

لايسنس فورتي نت

 

فايروالهاي فورتي گيت به صورت سخت افزار و يا به همراه لايسنس خريداري مي شوند. اصطلاح باندل بيانگر شاسي به همراه لايسنس آنلاين است. لايسنس آنلاين مي تواند به صورت يکساله، سه ساله يا پنج ساله خريداري شود. در صورت عدم تمايل براي خريد فايروال به صورت باندل يا شاسي و لايسنس آنلاين، به منظور استفاده از دستگاه مي بايست نسبت به تهيه لايسنس آفلاين اقدام نماييد. اما لايسنس هاي آفلاين شامل antispam و web filtering نيستند. لايسنس هاي آنلاين به صورت دلاري قيمت دهي و خريداري مي شوند و لايسنس اصلي پس از يک دوره سي روزه استفاده از trial از تاريخ سفارش گذاري، براي خريدار ارسال مي گردد. پرطرفدارترين مدلهاي فورتي گيت در بازار ايران عبارتند از 30E، 60E، 90E، 100E، 200E، 300D، 500D، 800D، 1000D و 1500D.

 

محصولات شرکت فورتي نت:

 

•           فورتي واي فاي  FortiWiFi

•           فورتي گارد FortiGuard

•           فورتي اکسپلورر  FortiExplorer

•           فورتي او اس FortiOS

•           فورتي اناليزر FortiAnalyzer

•           فورتي منيجر FortiManager

•           فورتي سند باکس FortiSandbox

 

 FortiSandbox محصول ديگري از کمپاني فورتي گيت است که با بررسي و شناسايي فايلهاي مخرب، اجازه ورود آنها به شبکه سازمان را نمي دهد. از آنجائيکه هر يک از راهکارهاي امنيتي به طور مستقل کار مي کنند، اين موضوع موجب به وجود آمدن شکافي بين لايه هاي مختلف امنيتي مي شود. Sandboxing روشي براي بستن شکافهاي امنيتي ارائه مي نمايد تا بتوانيد حملات جديدي که تکنولوژي هاي امنيتي قبلي قادر به شناسايي آنها نبوده اند را شناسايي کنيد

 

فورتي وب (WAF) راهکاري چندلايه براي محافظت از برنامه هاي کاربردي تحت وب در برابر حملات شناخته شده و ناشناخته مي باشد. فورتي وب حملات مشخص شده در دسته بندي OWASP Top 10 را هم به طور کامل پوشش مي دهد. WAF فورتي وب تهديداتي که در فورتي سندباکس شناسايي شده را بلاک مي نمايد. به عبارت ديگر، WAF يک نقطه امنيتي بين کاربر نهايي و يک برنامه وب ايجاد مي کند

 

FortiAnalyzer يک ابزار تجزيه و تحليل امنيتي NOC-SOC است که با چشم انداز عملياتي ساخته شده است. اين ابزار به شما اجازه مي دهد لاگ دستگاه امنيتي فورتي گيت را به طور مرکزي جمع آوري، آرشيو و تحليل نموده و گزارش ارائه مي نمايد. اين گزارش به شناسايي اينکه چه کسي چه تغييراتي را چه زمان و چرا ايجاد کرده است کمک مي کند.

 

دستگاه هاي FortiManager به شما اين امکان را مي دهند که بتوانيد به طور متمرکز دستگاه هاي شرکت فورتي نت را با استفاده از يک پنل واحد مديريت کنيد. فورتي منيجر يک ابزار عملياتي NOC-SOC است که با ديدگاه امنيتي ساخته شده است. با استفاده از ADOMs شما مي توانيد دستگاه هايتان را گروه بندي کرده و تنظيمات خود را به اين گروه ها اعمال نماييد که در نتيجه بر روي تمامي دستگاه هايي که در آن گروه قرار دارند، اعمال مي شود. فورتي منيجر از گروه دستگاه هاي مديريتي است که به شما کمک مي کند سياست هاي خود و حتي به روز رساني و تنظيمات موردنظر را به صورت مرکزي اعمال نماييد. فورتي منيجر با کم کردن تنظيمات اوليه دستگاه ها و ساده نمودن نگهداري و پشتيباني از آنها، موجب پايين آمدن هزينه ي تمام شده براي استفاده کنندگان مي شود. از جمله مزايا و کارايي هاي فورتي منيجر مي توان به موارد زير اشاره نمود:

 

-           فراهم نمودن تنظيمات مرکزي آسان، ايجاد سياست گذاري و اجراي آنها، بروزرساني دستگاه ها و مانيتورينگ کل شبکه هاي فورتي نت.

-           توانايي مديريت تا 5000 دستگاه، Virtual Domain و تا 120000 فورتي کلاينت از طريق يک اينترفيس فورتي منيجر.

-           جداسازي مديريت پياده سازي هاي بزرگ با گروه بندي دستگاه ها.

-           کاهش بار مسئوليت مديريت و پايين آمدن هزينه نگهداري

-           مديريت آسان شبکه هاي پيچيده Mesh و شبکه هايي که به صورت Star VPN هستند.

-           يکپارچگي و سازگاري کامل با فورتي آنالايزر که مي تواند به شما در جستجو، کشف و گزارش گيري کمک کرده و در تشخيص مسائل امنيتي مثمرثمر واقع شود.

 

آخرين نسخه از سيستم عامل امنيت شبکه ي فورتي نت، FortiOS 6.0 است. اين نسخه به منظور ارائه نظارت و کنترل بيشتر، عملکرد قوي تر و کارايي بهتر ، براي تشخيص سريع و حل مشکلات امنيتي Security Fabric ارائه شده است.  FortiOS 6.0 توانايي هاي Security Fabric را با حفاظت يکپارچه و اتوماتيک گسترش مي دهد. اين سيستم عامل با افزايش قابليت نظارت و کنترل از طريق Security Fabric باعث تقسيم بندي بهتر شده و از تهديداتي که در شبکه شما ايجاد مي شود، جلوگيري مي نمايد

 

فايروال فورتي گيت در سال 2018 در طبقه بندي صورت گرفته توسط گارتنر، براي نهمين سال پياپي به عنوان رهبر جهاني در زمينه راهکارهاي بهبود امنيت سايبري و مديريت يکپارچه تهديد، شناخته شده است و به جرات مي توان گفت امن ترين فايروال موجود در بازار ايران است.

 

نيازمندي‌هاي هر شرکت، سازمان يا موسسه از نظر امنيت شبکه متفاوت و متنوع است. در همين راستا، شرکت رسيس علاوه بر ارائه راهکارهاي متعدد براساس نيازمندي هاي هر سازمان، از ابتداي ارزيابي تا استانداردسازي و در نهايت امن سازي و نگهداري در کنار سازمان‌ها خواهد بود. با توجه به اينکه براي انتخاب دستگاه فورتي نت متناسب با هر نوع شبکه مي بايست عوامل مختلفي همچون پهناي باند، اندازه شبکه، تعداد کاربران، محل قرارگيري ، نوع استفاده و ... را در نظر گرفت، از اين رو شما مي توانيد با بازديد از فروشگاه تجهيزات شبکه رسيس نسبت به بررسي محصولات اين برند اقدام نموده و جهت دريافت مشاوره رايگان با کارشناسان اين شرکت تماس حاصل نماييد.

 

منبع خبر : آفتاب نيوز

 

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 170 تاريخ : چهارشنبه 4 اسفند 1400 ساعت: 17:01

تست فلوک Fluke دوربين مدار بسته

در سيستم هاي دوربين مدار بسته و شبکه اغلب مشکلاتي اعم از عدم کارکرد صحيح کابل هاي شبکه و وجود قطعي بر سر راه سيم کشي هاي انجام شده وجود دارند. براي اين منظور شرکت ها دستگاه هايي را با عنوان تستر ابداع نموده اند که با استفاده از آنها مي توان به عيب يابي کابل شبکه پرداخت و مشکلات پيش امده را حل نمود. يکي از انواع اين دستگاه ها مي توان به دستگاه تست فلوک Fluke دوربين مدار بسته اشاره نمود که در سال 1948 توسط شرکت Fluke به منظور ارتقا تجهيزات عيب ياب شبکه توليد گرديد.

 

 

 

 

تست فلوک چيست ؟

دستگاه هاي تستر با انواع ويژگي هاي مختلفي توليد مي شوند. هر کدام داراي وظيفه خاصي هستند و اطلاعات متفاوتي را در اختيار مصرف کنندگان قرار مي دهند. اما مهمترين اطلاعاتي که يک دستگاه تستر به کارشناسان نصب دوربين مداربسته مي دهد؛ تشخيص قطعي موجود در سيم کشي ها و اندازه و متراژ کابل هاست. از اين رو دستگاه تستر فلوک بهترين راه حل موجود براي انجام تعميرات منظم کابل کشي ها و تعمير کابل هاي قطع شده است.

انجام تستر فلوک باعث افزايش طول عمر تجهيزات شبکه شما، از قبيل سرورهاي شبکه، کارت شبکه، سوييچ ها، روترها، فايروال و دوربين ها و تجهيزات مخابراتي مي شود. بنابراين انجام تست شبکه امري ضروري مي باشد.

 

برترين ويژگي تست فلوک افزايش 33 درصدي بهروري شبکه با صرف هزينه اي اندک مي باشد

 

آموزش تست فلوک

ابتدا جهت تستر فلوک بايد نوع کابل را تعريف کنيد.  به عنوان مثال؛ Shielded يا Unshielded است. Cat6 است يا Cat6َA يا Cat7. سپس بايد تنظيمات لازم را روي دستگاه Set‌ کنيد. در پايان Test Limit را که آيا EIA / TIA است يا ISO (نوع استاندارد) را بايد تعيين کنيد.

 

 

 

انواع تست فلوک شبکه

به صورت کلي دو نوع تست کابل شبکه وجود دارد:

1- Channel Test ( تست چنل )

تست چنل نسبت به ديگر تست ها ساده تر است. در اين تست ابتدا دو سر کابل شبکه را به کيستون زده، سپس با استفاده از پچ کورد کابل ها را به دستگاه متصل مي کنيم سپس از کابل شبکه تست مي گيريم. با توجه به اينکه تست چنل، ساده تر از تست پرمننت است، در صورتي که کابل شبکه اي قادر به پاس کردن تست چنل باشد در اين صورت حتما تست پرمننت را هم پاس مي کند. اما برعکس اين قضيه ممکن است درست نباشد.

2- Permenant Test ( تست پرمننت )

نمونه کامل تري از تست چنل.  در اين تست بايد ابتدا کابل را به کيستون شبکه بزنيد و به وسيله ماژول هاي پرمننت که متعلق به خود تستر فلوک است کابل را به دستگاه متصل کنيد و تست را انجام دهيم. به دليل استفاده از ماژول هاي پرمننت (که سخت ترين تست است) ديگر نيازي به ساير تست ها نيست. بنابراين اگر شبکه ي بزرگي داريد که حساسيت بالايي دارد توصيه مي شود از کابل هاي تست پرمننت در ساختار شبکه خود استفاده کنيد.

 

 

 

تحليل تست فلوک Fluke در دوربين مدار بسته

 

  • Wiremap :

از قابليت Wiremap مي توان در موارد متعددي استفاده نمود. اما عمده وظيفه آن تشخيص اشکالات فيزيکي موجود در سيستم کابل کشي است:

  • تست نحوه نصب سوکت ها در دو طرف کابل و اطمينان از صحيح بودن آن
  • برطرف نمودن مشکلات ناشي از ايجاد اتصال کوتاه بين دو يا چند رشته کابل
  • تشخيص احتمال وجود قطعي در يک يا چندين رشته سيم
  • تشخيص نحوه چيدمان صحيح رشته ها

 

 

 

  • Delay Skew :

تفاوت موجود ميان سريع ترين و کند ترين زوج سيم موجود در قابليت Propagation Delay  راDelay Skew مي نامند. اين عدد معمولا بين 30-25 Nanoseconds  برروي 100 متر کابل است.

 

  • Cable Length :

براي اندازه گيري طول کابل از عملکرد Cable Length استفاده مي شود. بدين ترتيب مي توان از استاندارد بودن اندازه طول کابل ها اطمينان حاصل نمود.

 

  • Propagation Delay :

براي اندازه گيري مقدار زماني که صرف ارسال يک سيگنال از يک سمت کابل به سمت ديگر مي شود مي توان از قابليت Propagation Delay استفاده نمود. اين مقادير بدست آمده با واحدهاي milliseconds nanosecond, picoseconds نمايش داده مي شوند.

 

  • Retu Loss :

نشان دهنده مقادير سيگنال برگشتي است که به فرستنده ارسال شده است. اين سيگنال برگشتي ناشي از اختلاف امپدانس (مقاومت) موجود ميان کابل يا کانکتور است که معمولا بر اثر عواملي همچون کشيدگي بيش از حد کابل يا معيوب بودن کانکتور به وجود مي آيد.

 

 

 

ساير ويژگي هاي تست فلوک:

از ساير اطلاعاتي که يک دستگاه تستر فلوک هايک ويژن به شما ارائه مي دهد مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • تست و کنترل دقيق عملکرد صحيح تجهيزات شبكه اعم از كابل، پچ كابل، پچ پنل، كي استون پريز
  • امکان تشخيص اصلي يا غيراصلي بودن تجهيزات شبكه مانند كابل، پچ كابل، پچ پنل، كي استون
  • قابليت ارائه گزارش از احتمال قطع يا ضعيف بودن نحوه اتصال رشته‌هاي كابل به كي استون
  • ارائه گزارش در صورت وجود نويز و نمايش محل دقيق آن در مسير كابل كشي
  • قابليت نمايش متراژ دقيق كابل هاي بکار رفته در سيم کشي
  • امکان عيب يابي و گزارش نقايص موجود در اتصالات پچ‌ پنل و كي استون
  • ارائه گزارش از وجود کشيدگي يا خميدگي بيش از حد در طول کابل ها و محل دقيق آن
  • تشخيص درصد خلوص مس بكار رفته در كابل شبكه
  • تست مقاومت و ميزان رسانايي كابل

 

https://tiamcctv.com/awb-in-cctv

https://tiamcctv.com/eoc-in-cctv

https://tiamcctv.com/installation-of-cctv-cameras-in-hotels

https://tiamcctv.com/senseup-technology-in-cctv

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 159 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 17:18

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

همان طور که می دانید ایمپلنت دندان روشی برای جایگزینی دندان یا تعدادی از دندان های از دست رفته است. ایمپلنت ظاهری مانند پیچ دارد که باید درون استخوان فک به صورت کامل جای گرفته و جوش بخورد تا عملکردی مانند ریشه طبیعی دندان داشته باشد. درمان ایمپلنت روشی نوین و جایگزین تاج دندانی و دندان مصنوعی است.

اغلب افراد برای انتخاب این روش کمی دچار نگرانی بابت درد آن می شوند. زمانی که کاشت ایمپلنت انجام می شود شما دردی را حس نخواهید کرد زیرا ناحیه جراحی بی حس شده است و جای نگرانی نیست. دردی که حین جراحی ممکن است حس کنید به اندازه کشیدن یک دندان معمولی است. زیرا در این جراحی باید بافت و ساختار استخوان فک و لثه کنار زده شود تا ایمپلنت درون استخوان فک جای داده شود.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

پس از کاشت ایمپلنت ممکن است برخی افراد کمی حس درد داشته باشند به همین علت  سوال بیماران این است که  بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟ مسکن قوی برای درد ایمپلنت چیست؟ و یا بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم؟ یا درد ایمپلنت چند روزه ؟  برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

در ابتدا باید بگوییم که درد بعد از ایمپلنت باید ریشه یابی شود و علت آن یافت شود، سپس اقدام به رفع آن درد نمود. به دلایل مختلفی میزان درد هر فرد پس از ایمپلنت با دیگری متفاوت است. با ما همراه باشید تا در این مقاله به عواملی که می تواند درد بعد از ایمپلنت را کاهش دهد بپردازیم.

علت درد پس از ایمپلنت دندان چیست؟

هنگامی که جراحی انجام می شود درد در ناحیه ایمپلنت شده زیاد نیست به میزانی است که گویی یک دندان کشیده شده است. اما پس از اینکه بی حسی موضعی از بین رفت ممکن است همچنان بیمار درد را تحمل کند که در این صورت باید علت درد پس از ایمپلنت را پیدا کرد؟ اولین عامل درد بعد از ایمپلنت دندان تغییراتی است که در بافت و ساختار لثه به وجود آمده است.  هنگامی که جراحی انجام می شود عروق و بافت های خوبی و عصبی، بافت های استخوانی و نرم در این جراحی در گیر می شوند.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

ایمپلنت دندان از بهترین درمان ها برای جایگزینی بی دندانی می باشد و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه ایمپلنت های دندانی به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان در تجریش

به همین علت بعد از از بین رفتن بی حسی ممکن است شما کمی درد را احساس کنید. بهتر است در صورتی که در ناحیه جراحی درد احساس کردید، یک مسکن قوی برای درد ایمپلنت مصرف کنید. البته پزشکان پس از جراحی مسکن هایی را برای شما تجویز می کنند که بهتر است بلافاصله پس از جراحی تا آخرین عدد از قرص ها را طبق برنامه ای که برایتان تنظیم میشود مصرف کنید.

برخی افراد می پرسند بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم؟ مدت زمان درد بعد از ایمپلنت برای هر فرد با توجه به شرایط بدنی فرد متفاوت است. شرایط فیزیکی و شرایط سلامتی هر فرد و میزان مهارت جراح می تواند برای هر فرد در تعداد روزهایی که باید کمی درد را تحمل کند تاثیر گذار باشد. اما معمولا 10 الی 15 روز پس از ایمپلنت دندان درد طبیعی است

 چه عواملی باعث تشدید درد پس از ایمپلنت دندان می شود؟

جهت پاسخ به سوال اینکه بعد از ایمپلنت چند روز درد داریم یا برای تسکین درد بعد از ایمپلنت چه دارویی بخوریم باید بگوئیم که تقریبا 15 روز پس از ایمپلنت طبیعی است کمی احساس درد داشته باشید و بهتر است با مصرف داروهایی که پزشک برای شما تجویز کرده است درد را تسکین دهید.

برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

 اما عواملی هستند که باعث تشدید دردر پس از ایمپلنت دندان می شوند. عواملی که موجب تشدید ایمپلنت می شوند عبارتند از :

  1. در صورتی که فک دارای تراکم استخوانی کافی نباشد طبیعی است ک ایمپلنت ضعیف بوده و از بین می رود. در این صورت باید ایپپلنت از داخل فک خارج شده و درمان های تکمیلی انجام شود سپس اقدام به کاشت ایمپلنت جدید نمایند. اگر اقدام به تعویض آن نکنند در این صورت ایمپلنت فرد شل می شود و همین باعث تشدید درد در ناحیه جراحی می شود.
  2. در صورتی که قبل از کاشت سلامت لثه بررسی نشده باشد ممکن است پس از کاشت ایمپلنت عفونت باعث تشدید درد برای بیماران شود و شاید بیمار دچار ورم لثه بعد از ایمپلنت بشود.
  3. گاهی ممکن است ایمپلنت دندان به خوبی با استخوان فک بیمار پیوند نخورده باشد و بدن بیمار آن رارد کنند و پس بزند. در این صورت بیمار باید درد شدیدی را تحمل کند. درمان این نوع مشکل تعویض نوع و جنس ایمپلنت و کاشت مجدد آن است که مستلزم پرداخت هزینه بالایی نیز هست.
  4. گاهی ممکن است حین جراحی مته دندانپزشکی به استخوان اطراف ناحیه جراحی آسیب رسانده باشد و پزشک متوجه این آسیب نشده باشد. در این صورت پس از کاشت فرد درد شدیدی حس می کند.
  5. همچنین ممکن است این مته دندان پزشکی به عصب های اطراف ناحیه ایمپلنت آسیب وارد کرده باشد در این صورت نیز درد شدیدی به بیمار وارد می شود. البته این مورد بسیار نادر است .

 برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟

پس از آنکه جراحی کاشت ایمپلنت به اتمام رسید اغلب متخصص جراحی دندان پزشکی به شما مراقبت های لازم را توصیه می کند که بهتر است آن ها را به صورت دقیق انجام داده تا دچار دندان درد نشوید. مسکن قوی برای درد پس از ایمپلنت معمولا تجویز می شود که با مصرف آن در مدت تعیین شده می توانید درد را کاهش دهید.

فیلم ایمپلنت دندان

 ضمنا می توانید با رعایت بهداشت دهان و دندان از ایجاد در  بر اثر عفونت یا تجمع باکتری جلوگیری کنید. در صورتی که احساس درد داشتید می توانید از دهانشویه و یا آب نمک برای ضد عفونی دهان استفاده کنید. و اگر درد در ناحیه جراحی زیاد شد بهتر است از کمپرس آب یخ استفاده نمائید تا درد را کاهش دهید. از نوشیدنی هایی که سرد و خنک هستند استفاده کنید تا درد دندان بعد از ایمپلنت کاهش یابد.

البته اولین اقدامی که باید انجام دهید این است که به پزشک مراجعه کنید تا ریشه درد را برای شما پیدا کنند سپس در صورتی که این درد طبیعی بود بهتر است از روش های بالا برای تسکین درد استفاده کنید.

معلم برتر...
ما را در سایت معلم برتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : kavoosifar darssi بازدید : 173 تاريخ : يکشنبه 1 اسفند 1400 ساعت: 16:18

لینک دوستان

خبرنامه